eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak NIE zapłacić podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania › Re: Jak NIE zapłacić podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania
  • Data: 2007-01-18 12:26:24
    Temat: Re: Jak NIE zapłacić podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania
    Od: p...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    "Rozdział 3
    Zwolnienia przedmiotowe
    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    126) przychody uzyskane z odpłatnego zbycia:
    a) budynku mieszkalnego, jego części lub udziału w takim budynku,
    b) lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość lub udziału w
    takim lokalu,
    c) spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego lub
    udziału w takim prawie,
    d) prawa do domu jednorodzinnego w spółdzielni mieszkaniowej lub
    udziału w takim prawie
    - jeżeli podatnik był zameldowany w budynku lub lokalu wymienionym w lit.a)-
    d) na pobyt stały przez okres nie krótszy niż 12 miesięcy przed datą zbycia, z
    zastrzeżeniem ust. 21 i 22"
    JaC

    > Jesteśmy zameldowani tam ponad rok czasu ale to także jak czytałem nie
    zwalnia nas od PIT (ta ulga dotyczy chyba mieszkań kupionych od tego roku).
    > Czy naprawdę będę musiał oddać kilkadziesiąt tysięcy złotych na ... no
    właśnie NA CO...