eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiJak NIE zapłacić podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania › Re: Jak NIE zapłacić podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania
  • Data: 2007-01-19 12:27:46
    Temat: Re: Jak NIE zapłacić podatku dochodowego od sprzedaży mieszkania
    Od: "IwonaW" <iwo_nka[spam]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "jerry" <...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:eong3k$k3f$1@news.interia.pl...

    > Dokładnie tak samo myslałem ale:
    >
    > "Od 2007r. nie obowiązują już zwolnienia związane z przeznaczeniem
    > przychodu ze sprzedaży mieszkania na określony inny cel mieszkaniowy.
    > Oczywiście ci podatnicy, którzy już taki przychód uzyskają w roku 2006,
    > mogą skorzystać ze zwolnienia i nadal mają 2 lata na spełnienie warunków
    > zwolnienia - na zasadach obowiązujących w 2006r.
    > "
    > źródło: http://www.pit.pl/pages/i/2435.php
    >
    > Ja to rozumiem tak, że od tego roku ta ulga mnie nie dotyczy. I albo
    > muszę czekać 5 lat, albo zapłacić podatek, albo...?
> [...]

    Cytujac za poradnikiem Gazety Prawnej: w przypadku nieruchomosci, ktorych
    wlascicielem stalismy sie do konca 2006r nadal bedzie mozna korzystac przy
    ich sprzedazy ze zwolnienia zwiazanego z przeznaczeniem srodkow z takiej
    sprzedazy na zakup nowych nieruchomosci. Takiej mozliwosci NIE BEDZIE przy
    sprzedazy mieszkan i domow nabytych OD 1-01-2007 - koniec cytatu :-)
    Gdyby nowe przepisy obowiazywaly wszystkich posiadaczy nieruchomosci bylby
    to kolejny przyklad dzialania prawa wstecz. W tej chwili duza roznica jest
    nie tylko wartosc zaplaconego podatku ale rowniez to ze placi sie go od
    DOCHODU ze sprzedazy a nie od przychodu jak to bylo jeszcze w zeszlym roku.

    pzdr
    Iwona