eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiInwentaryzacja podlega rozliczeniu czy nie?Re: Inwentaryzacja podlega rozliczeniu czy nie?
  • Data: 2006-01-13 22:53:13
    Temat: Re: Inwentaryzacja podlega rozliczeniu czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On Thu, 12 Jan 2006, Anxy wrote:

    > DG, KPiR, VAT, memoriał
    >
    > Do niedawna sprzedawałam usługi, ale nie miałam magazynu (serwisowałam
    > klientów innej firmy i ta firma dostarczała klientowi części zamienne). W
    > listopadzie zmieniło się, nadal sprzedaję usługi ale zakupiłam magazyn
    > części zapasowych,

    CO ZAKUPIŁAŚ ??

    > fakturę zaksięgowałam jako koszt. Część magazynu już
    > zeszła, co ma pokrycie w FV wystawianych klientom. Na koniec roku zrobiłam
    > inwentaryzację ale uznałam, że nie podlega ona rozliczeniu.

    Ykhm....
    "ktoś tu będzie korygował papiery, o ile się trochę na tym znam" ;)

    > Przecież kupując części zaliczyłam je do kosztów, każde sprzedanie każdej
    > części miało odzwierciedlenie w fakturze i było przychodem.

    Coś jest w tym pościa namotane.
    Dokładniej: pominęłaś przypadki kiedy:
    1. kupiłaś towar i go *nie sprzedałaś* (jeszcze)
    2. kupiłaś towar, był remanent (przed sprzedażą) i *później* sprzedałaś.


    Streszczenie:
    - z założenia zakup towaru nie powinien być kosztem, kosztem powinien
    się stać *w momencie sprzedaży*
    - ale na KPiR traktuje się go *jak koszt*
    - co wyrównuje się w ramach remanentu.
    Niesprzedany towar "wylatuje z kosztów", towar który poprzednim
    remanentem "wyleciał" a został sprzedany z powrotem staje się
    kosztem.

    Na KPiR *nie rozlicza się na bieżąco magazynu* - do rozliczenia
    podatku uwzględnia się wyłącznie różnicą magazynową!
    Oczywiście można raz na miesiąc robić remanent.
    Ale właśnie *remanent*! (a nie to co wynika z obrotów na magazynie)

    > Ale znalazłam
    > coś takiego w googlach:
    > "Jeśli jesteś na zasadach ogólnych to robisz specjalne rozliczenie
    > remanentów - przyrost na remanencie w stosunku do remanentu na początek roku
    > jest Twoim dochodem, a ubytek, kosztem - w dużym uproszczeniu".

    No bo tak jest.

    > I nic z tego nie rozumiem, bo mi te przychody i koszty zdublują się.

    Gdzie ?
    Kupujesz towaru za X złotych.
    Masz "pozorny koszt" X zł.
    Jak ten towar sprzedasz za Y złotych, to masz przychód (rzeczywisty).
    I jak to było w jednym okresie remanentowym to koszt stał się
    *rzeczywisty* (bo towaru na magazynie nie ma i już).

    A teraz jeśli zakup jest w 1. okresie remenantowym, zaś
    sprzedaż już po remanencie...
    No to towar wylatuje "z pozornego kosztu"!
    Bo towar to *twój majątek*!

    I aż do następnego remanentu masz "minus na koszcie".
    Ale *statystycznie* w tym czasie kupisz inny towar stanowiący
    "pozorny koszt".

    Na tym polega uproszczenie w KPiR - że nie trzeba prowadzić
    magazynu.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

  • 14.01.06 08:44 cef

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1