  • Data: 2004-02-17 23:36:09
    Temat: Re: Import usług a turystyka wyjazdowa
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak. Nie. Inaczej :)
    > Takie opinie już gdzieś widziałem (GP ?)
    > Skutek może być zgodny z oczekiwaniami: za pomocą podatków steruje
    > się zachowaniami podatników. I jak rząd BARDZO CHCE żeby kto może
    > wyniósł się za granicę... to istnieją podejrzenia że mu się uda.
    > Nie sądzę żeby wyjazdów nie było: pewnie FIRMY je bedą organizować
    > za granicą :] Jeździć będą Polacy, a podatki zgarną służby fiskalne
    > zaprzyjaźnionych państw Uni...

    Jest jeden kruczek - w projekcie nowej ustawy jest 0% od turystyki poza EU
    i 22% od 10% przychodu (czy jakoś tak, w każdym razie VAT jest) od
    turystyki w ramach EU. No to teraz Chorwacja wyskoczy na top, kosztem
    różnych Włoch, Grecji i innych Hiszpanii.

    Niespecjalnie rozumiem cel takiej konstrukcji, ale popatrz:
    http://www.jaroslaw.pl/cms_tourist/tour18.php
    --
    Samotnik