  • Data: 2005-03-27 19:55:58
    Temat: Re: Import a VAT
    Od: JK <p...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Mieczysław napisał(a):

    > Przy prawdziwym ( spoza UE ) imporcie cło i VAT zostana naliczone w SAD
    > podczas odprawy celnej ( i będą musiały być zapłacone ).
    > Tylko firma zwolniona nie będzie miała z czego odliczyć VAT.
    > Sprzedawał będzie normalnie - tak jak inne towary z VAT zakupione w kraju.

    To bardzo ważne pytanie dla mnie właśnie miałem napisać identycznego
    posta odnośnie importu (głównie Azja) i kwestii być/nie być watowcem.
    Jestem na ryczałcie, mam już wszystko wyliczone i podsumowane, sprzedaję
    tylko w detalu- będzie na plus i tyle- kwestią jest, czy w majestacie
    prawa mogę nie być płatnikiem VAT? Logiczne, że na granicy naliczą
    cło/VAT, nie stanowi to problemu- głównie chodzi o to, czy połączenie
    ryczałt+zwolnienie z VAT jest tu dopuszczalne.

    Jacek.