    From: "Robert Otis" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: I co w tej sytuacji można zrobić ?
    Date: Mon, 13 Jun 2005 07:06:53 +0000 (UTC)

    opix <s...@b...pl> napisał(a):

    > wyrejestrować z systemu ubezpieczeniowego z datą kiedy nastapiła
    > okoliczność i z tyt DG nie uzyskiwano dochodu ze względów zdrowotnych
    > i czekać na wezwanie celem wyjaśnienia lub samemu złozyć pismo w
    > sprawie dlaczego tak późno - istnieje procedura według której zus może
    > umorzyć zaległość -do pisma należy dołaczyć potwierdzenie z US o nie
    > osiąganiu dochodu z prowadzonej i niewyrejestrowanej DG
    Witam,
    firma była prowadzona na jej nazwisko. Ona urodziła dziecko, oboje mają też
    chorobę przewlekłą od kilku lat. W ZUS składała dokumenty porodowe i tam
    powiedziano jej /ponieważ nic jej nie wypłacono z tyt.urodzenia dziecka/, że
    nie płaci składek, bo to okres bezskładkowy...Więc, ponieważ sama nie mogła -
    rodzina pomagała i trochę ojciec "biologiczny" dziecka, bo były długi w
    US...Tak więc dochód był,nieduży, ale pozwolił na regulację 3-ch decyzji
    ratalnych w US...Z tego, co wiem,to jeszcze czegoś tam nie uwzględnili, więc
    to "wisi" do zapłaty...
    Dodam, że ona na to dziecko nie ma alimentów / kiedyś pomagał
    finansowo "ojciec", ale teraz...siedzi w więzieniu /,nie brała nigdy
    zasiłków...

    Czy w tej sytuacji ma zgłosić tą "istniejącą" firmę i wyjaśniać wszystko,
    czy szukać innego wyjścia ?
    Myślała o innej firmie w nowym miejscu /nowej/,ale musiałaby mieć inne,nowe
    miejsce zamieszkania...A tamtą firmę zamknąć,bo i tak jedzie na stratach...
    Jak radzisz?
    Teraz ona trochę pracuje na umowę,ale chce wrócić do pracy na swoim, bo ma
    dużo do spłaty.