    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Handel na straganie - czy mozna legalnie ?
    Date: Sat, 8 Sep 2007 10:28:05 +0200

    On Fri, 7 Sep 2007, mvoicem wrote:

    > Dnia Fri, 07 Sep 2007 09:18:12 +0200, chester napisał(a):
    > [...]
    >
    > Wydaje mi się że było już na grupie kilkakrotnie, że firma może zawrzeć
    > z osobą nieDG umowę sprzedaży. ZTCP trzeba zapłacić PCC, jakaś ewidencja,
    > ale cóż to znaczy wobec możliwości zaliczenia tego w KUP (a więc
    > uczynienia przedsięwzięcia bardziej dochodowym niż jakby towar pojawiał
    > się "z nieba").

    Ale problem się nie zmienia: musisz znaleźć kogoś kto to sprzeda.
    Tylko ktoś bardzo nierozsądny podpisze dokument, w którym poswiadcza
    że sprzedaje *swoją* rzecz, jeśli chodzi o rzecz która jego nie była,
    bo mało kogo interesuje zarówno zarzut paserstwa jak i pomocnictwa
    w obchodzeniu przepisów podatkowych.

    > p. m.
    >
    > ps: czy przedsiębiorca może sprzedać rzecz którą znalazł?

    Ha, dawno Kodeksu Cywilnego nie czytałeś? ;)
    W żadnym wypadku - mógłby tak zrobić tylko, jakby było oczywiste
    porzucenie (czyli wyzbycie się *z zamiarem* wyzbycia własności),
    na to (na zamiar) trzeba mieć dowód, może być "wysoce prawdopodobne",
    ale musi być REALNE że właściciel tak chciał :>
    Przeczytaj sobie art.183 do 186, w tym ostatnim napisali co
    należy się znalazcy rzeczy zgubionej :)

    A, jeszcze coś - ponieważ nie byłaby to darowizna, to bez względu
    na wartość miałby oczywiście "nieodpłatny przychód" do opodatkowania...
    :O

    pzdr, Gotfryd