  • Data: 2007-09-05 18:34:08
    Temat: Re: Handel na straganie - czy mozna legalnie ?
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 05-09-2007 o 20:27:46 Rock <r...@w...pl> napisał(a):

    > Znajomy ma problem, od kilku lat handluje ró?nymi rzeczami g?ównie dla
    > majsterkowiczów, nie prowadzi DG, sprzedaje to na "straganie" czasem na
    > stadionie.. Czy jest jakas szansa zeby mog? to sprzedawac legalnie ?
    > problem
    > jest w tym ze faktur na swoje zabawki napewno nie zdob?dzie.
    >
    > Czy mo?e to sprzedawaae legalnie bez faktury zakupu ? Jak to wygl?da w
    > praktyce ?

    Zależy co to znaczy sprzedawać nielegalnie? Bo np dla mnie każda sprzedaż
    jest
    legalna, jeśli przedmiot sprzedaży nie pochodzi z szeroko pojętej kradzieży
    a strony transakcji dobrowlnie zgadzają się na dane warunki.

    Kwestia w tym, czy jakieś prawo nie uznaje danego sprzedawcy za
    przestępce, tylko
    dlatego że nie ma jakiegoś papierka. No i tutaj jest problem, bo podatkowo
    rzecz biorą,
    jeśli znajomy nie ma dowodów zakupu swoich rzeczy, to jest przestępcą(lub
    wykroczycielem,
    w zalezności od skali biznesu). Jest jedna furtka - na początku można
    wnieść towaru
    za pomocą remanentu początkowego, ale tez nie jestem pewien czy nie trzeba
    uzasadnić
    potem kontroli skąd to się wzięło?