eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGwarancja a oryginalne opakowanie › Re: Gwarancja a oryginalne opakowanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!localhost!smoli
    k
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gwarancja a oryginalne opakowanie
    Date: Mon, 26 Oct 2009 23:44:47 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 49
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.0910262337270.2944@quad>
    References: <e...@u...googlegroups.com>
    NNTP-Posting-Host: emh123.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1256597739 6830 83.15.167.123 (26 Oct 2009
    22:55:39 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 26 Oct 2009 22:55:39 +0000 (UTC)
    In-Reply-To: <e...@u...googlegroups.com>
    X-X-Sender: moj@quad
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo.podatki:217408
    [ ukryj nagłówki ]

    On Mon, 26 Oct 2009, Rafał K. wrote:

    > Kupiłem komputer (samą jednostkę centralną) na allegro i okazał się
    > uszkodzony. Przy wyjmowaniu komputera musiałem porozcinać karton
    > (komputer był w taki sposób umieszczony, żę bardzo ciężko byłoby go
    > wyjąć bez przecinania kartonu). Tymczasem w umowie gwarancyjnej mam
    > napisane:
    > "2. Urządzenie do naprawy dostarcza nabywca do siedziby firmy na
    > własny koszt, w oryginalnym opakowaniu fabrycznym...."
    >
    > Jednak w temacie:
    > http://tinyurl.com/yldfssq
    > jeden z forumowiczów napisał tak:
    > "Przepisy na ten temat są jasne, nie można uzależniać świadczenia
    > gwarancyjnego od posiadania opakowania. Żądanie opakowania jest
    > równie
    > bezprawne jak dowolne terminy napraw umieszczane w książkach
    > gwarancyjnych."

    1. NTG, daj na .prawo (bez .podatki)
    2. IMO w *gwarancji* może być taki zapis (i basta).
    Nie ma opakowania - nie ma gwarancji.
    Ale gwarancja jest *w ogóle* dobrowolna.
    Co innego:
    - rękojmia (w przypadku zakupu "przez firmę", mówiąc w uproszczeniu)
    - odpowiedzialność z konsumenckiej niezgodności z umową
    W tym drugim przypadku, o ile wiem, wykładnia (a przynajmniej
    "powszechna opinia") jest taka, że opakowanie nie stanowi "części
    towaru" i można reklamować bez (opakowania).
    Sam mam pewne wątpliwości "bazowe" (prosto - skoro to NIE JEST
    "część towaru", to znaczy że klient KUPIŁBY nieopakowany fabrycznie
    za "normalną" cenę, tak? - bo jak nie, to ktoś coś tu stawia
    na głowie :))

    > Czyli w mojej umowie gwarancyjnej ten punkt nr.2 który zacytowałem
    > jest chyba niezgodny z polskim prawem?

    Nie jest niezgodny.
    A bywa tak, że reklamacja z gwarancji *może* byc korzysniejsza,
    niż z "niezgodności" - nie mając opakowania można gwarancję
    stracić.

    > Ale o jaki przepis i z jakiej
    > ustawy może chodzić?

    "O szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej".
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/stories.php?
    topic=48

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1