  • Data: 2008-07-29 10:00:02
    Temat: Re: Grupowa wygrana w Totka ;-)
    Od: "Arturro" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Sierp" <s...@n...net> napisał w wiadomości
    news:g6ml76$717$1@inews.gazeta.pl...

    > a nie trzeba jakiejs umowy spisywac i gdzies ja rejestrowac?
    > no bo co jezeli pani w okienku powie "nie"? :) na co sie powolam? :)
    > (wiem, duzych wygranych przy okienku sie nie odbiera, ale tak tylko
    > pokazuje przez analogie :)
    >
    > Sierp

    Pani w okienku zawsze moze tak odpowiedziec, chocby - z braku wiedzy
    prawniczej.
    Jezeli wszyscy na pismie bezposrednio w oddziale lotto, np. przed
    dyrektorem - stwierdza wspolna wlasnosc do kuponu, totalizator bedzie musial
    wam wyplacic w czesciach przez was wskazanych. Zawsze moze sie okazac, ze
    nawet dyrektor nie zna prawa i bedzie potrzebowal konsultacji, coz takie
    zycie, nie wszyscy musimy sie na wszystkim znac...

    A oto cytat z ustawy na, ktory mozesz sie powolac:
    USTAWA z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS CYWILNY (Dz. U. z dnia 18 maja 1964
    r.)
    Art. 65. § 1. Oświadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagają ze
    względu na okoliczności, w których złożone zostało, zasady współżycia
    społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    § 2. W umowach należy raczej badać, jaki był zgodny zamiar stron i cel
    umowy, aniżeli opierać się na jej dosłownym brzmieniu.
    Art. 66. § 1. Oświadczenie drugiej stronie woli zawarcia umowy stanowi
    ofertę, jeżeli określa istotne postanowienia tej umowy.
    § 2. Jeżeli oferent nie oznaczył w ofercie terminu, w ciągu którego
    oczekiwać będzie odpowiedzi, oferta złożona w obecności drugiej strony albo
    za pomocą środka bezpośredniego porozumiewania się na odległość przestaje
    wiązać, gdy nie zostanie przyjęta niezwłocznie; złożona w inny sposób
    przestaje wiązać z upływem czasu, w którym składający ofertę mógł w zwykłym
    toku czynności otrzymać odpowiedź wysłaną bez nieuzasadnionego opóźnienia.