    From: Hikikomori San <h...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gospodarny ZUS wydal 26 milionow zlotych...
    Date: Sun, 23 Apr 2006 13:14:11 +0200

    RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Godzina ma 3600 sekund. Masz 2 sekundy z bardzo drobnymi na każdą
    > stronę.

    Zeby cie zadowolic, zatrudnimy drugie tyle rak do pracy - zwyklych
    szarych wyrobniko, ktorych przeszkoli sie w tydzien. Placic im sie bedzi
    emniej niz referentowi, powiedzmy miinimalna krajowa. Ztworzy 2-osobowe
    zespoly i dokupi sprzetu skanujacego. Operacja bedzie drozsza niecale 2
    razy.

    > Im nikt nie każe co 2 sekundy wkładać kartki do skanera. Przez 5 lat.

    A ludzie pracujacy przy lini produkcyjnej.

    Po za tym w twoim rozumowaniu jest luka - juz pokazuje jaka: mam
    drukarke, drukarka drukuje 28 stron na minute. Czy znaczy to, ze co dwie
    sekundy podajej jej czysta kartke?

    > Bo takie są rzeczywiste koszty utrzymania pracownika - jego
    > wynagrodzenie brutto * 2. Wchodzą w to składki ZUS (tak - ZUS też
    > płaci składki za swoich pracowników), koszty utrzymania najprostszego
    > stanowiska pracy, urlopu, chorobowego, sprzątaczki itd.

    Czy uwazasz, ze pracownicy, ktorzy beda pracowac w archiwum, ktore ZUS
    stworzyl beda to robic za fdarmo? Tez nie. Wiec mozna po obu stronach
    dodac, albo po obu stronach nie dodawac. Myslisz ze te 26 mln to
    wszystko? Przeicez koszt utrzymywania bedzie znacznie wiekszy.

    > Policz liczbę dni roboczych w roku. Odejmij urlop, chorobowe, opiekę
    > nad dzieckiem, macierzyńskie itd. Zostanie Ci 200 dni.

    No i?

    Sugerujesz, ze pracownicy archiwum nie beda miec urlopow, macierzynskich
    i beda pracowac 24/24 7/7 caly rok?

    > Nie 8 mln - już masz prawie 28 mln.

    Ale nie mam ton papieru, systemow przeciwpozarowych, hekttarowych
    osrodkow na utrzymaniu. Nie place dodatkowym ludziom. Moge dotrzec do
    kazdej informacji. Ty na prawde nie widziesz, ze moj pomysl eliminuje
    archiwum i wszelkie koszty z nim zwiazane? A do tego usprawnia
    przechowywanie?

    > Nieistotne? Raczysz żartować.

    Dlaczego. W ZUS sa komputery. Jesli referent ma przydzielony komputer,
    to nie musi miec nowego komputera do zadan wymagajacych komputera. Nie
    trzeba klasc nowej sieciowej infrastruktury tylko wykorzystac to co
    jest. No chyba, ze tymyslisz, ze ja chce taki ZUS2 powolac, zeby
    skanowali tylko? No wlasnie nie, to na razie ZUS powolal archiwum...

    > Jak taka sama, skoro już przekroczyliśmy budżet.

    Widze, ze podobnie jak nasi p(o)slowie w rzadzie nie potrafisz spojrec w
    przyszlosc dalej, niz koniec kadencji...

    --