eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGoogle AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ??? › Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    Date: Tue, 19 Jan 2010 13:27:27 +0100

    Dnia 19-01-2010 o 13:18:21 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > Ja się nie znam, ale mi wychodzi że słusznie.
    > O ile nie są podatnikiem w .pl ani gdzie indziej w .ue (być może nie
    > są,
    > nie wiem, do tego chodzi o szerszy obszar niż .ue, bo o porozumienie
    > wspólnego obszaru celnego i VATowego).

    Zdaje się że są, bo mają numer EUxxxxx, a nie wiem czy teraz już nawet nie
    IExxxx.
    Więc świadcząc usługi elektroniczne dla ludności powinny je VATować
    samodzielnie.
    Zresztą chyba nawet świadcząc je z USA powinni to robić, bo dla usług
    elektronicznych
    jest osobny rozdział w dyrektywie i naszej ustawie.

    > Żeby była jasność: NIE WIEM, w jakiej formie należy odprowadzić
    > należny VAT. Jakby na mnie trafiło, to zacząłbym od bazy
    > formularzy druki-ips celem sprawdzenia czy któryś pasuje :D
    > (bo znalezienie "porządnie", czyli najpierw rozporządzenia,
    > z którego on wynika, statystycznie powinno przekraczać możliwości
    > - w rozumieniu czas*irytacja - u przeciętnego człowieka)

    Możliwe że VAT-9 jest też od takich rzeczy (a w każdym
    razie powinny go składać zwolnieni podmiotowo, w razie importu usług
    - bo zgodnie z art. 113 zwolnienie podmiotowe nie obejmuje

    --
    Tomek