eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGoogle AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ??? › Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Google AdWords, brak dzialalnosci gospodarczej, VAT-R ???
    Date: Tue, 19 Jan 2010 13:18:21 +0100

    On Tue, 19 Jan 2010, Evanduril wrote:

    > W swojej wielkiej naiwnosci zamowilem w Google reklame AdWords aby
    > zareklamowac swoja strone-portfolio.

    Acha.
    Czyli mamy "zorganizowanie" (a co, nie?)

    > Zajmuje sie tworzeniem stron
    > internetowych, w oparciu o umowy o dzielo.

    Czyli "w sposób ciagły".
    Coś Ci to przypomina?

    > Nie prowadze dzialalnosci gospodarczej,

    ...w rozumieniu której ustawy? ;)

    Wiem, czepiam się, a kryteria są mocno nieostre i tak dalej.
    Ale wyraźnie postanowiłeś stanąć nad przepaścią.
    I zrobić krok naprzód ;) (to ta reklama)

    Ad rem (przyjmując że to "nieDG"):

    > Spodziewalem sie, ze po prostu dam pieniadze na reklame, google to u siebie
    > rozliczy i bedzie spokoj.

    Nie będzie :)

    > Google jednak nie chce tego rozliczac i kaze mi to zrobic w Polsce.

    Ja się nie znam, ale mi wychodzi że słusznie.
    O ile nie są podatnikiem w .pl ani gdzie indziej w .ue (być może nie są,
    nie wiem, do tego chodzi o szerszy obszar niż .ue, bo o porozumienie
    wspólnego obszaru celnego i VATowego).

    > Z biura informacji podatkowej dostalem informacje, ze bede musial zlozyc
    > VAT-R a pozniej rozliczyc sie z podatku VAT.

    A to szanowne biuro podało Ci podstawę prawną?
    Bo owszem, mam pytanie :>

    Od kiedy to podatnicy powołani (do bycia podatnikiem) z mocy art.17
    podlegają pod art.96?

    Spytaj szanowne biuro, czy ono sądzi, że jak ktoś kupuje np. w sklepie
    w USA (wysyłkowo) jakiś drobiazg wart 20$$, to też się rejestruje
    do VAT?
    Bo AFAIK - nie.

    I jakoś nie widzę (w art.96) podstaw do tego, aby usługa miała być
    traktowana inaczej niż towar (import usługi niż import towaru).

    Jak się mylę, to poproszę o rzut artykułem... (i aktem z którego
    ów art. lub paragraf pochodzi).

    > I tu powstaje totalny bezsens

    IMVHO:
    s/powstaje/powstał*by*/

    > Czy z tej sytuacji mozna jakos wybrnac ?

    Przeczytać ustawę o VAT? ;)
    Bierzesz colę (kwas fosforowy zdaje się dobrze robi na niestrawność),
    siadasz do monitora (komputerowego lub urzędowego) i czytasz... ;)

    "Podmioty, o których mowa w art. 15 ..."
    A potem art.15
    I art.17
    I całą resztę.
    I zadajesz (najpierw sobie, a jak nie znajdziesz odpowiedzi
    to "informacji") pytanie skąd rejestracja dla "17"?!
    (oczywiście pomijając pytanie, czy jak ktoś się przyczepi
    to czasem nie wykaże "DG w rozumieniu VAT" - przypomnę,
    że umowy świadczone osobiście NIE SĄ z definicji niepodlegające
    pod VAT, a tylko warunkowo, patrz sąsiedni wątek o biegłych).

    Żeby była jasność: NIE WIEM, w jakiej formie należy odprowadzić
    należny VAT. Jakby na mnie trafiło, to zacząłbym od bazy
    formularzy druki-ips celem sprawdzenia czy któryś pasuje :D
    (bo znalezienie "porządnie", czyli najpierw rozporządzenia,
    z którego on wynika, statystycznie powinno przekraczać możliwości
    - w rozumieniu czas*irytacja - u przeciętnego człowieka)

    pzdr, Gotfryd