  • Data: 2003-06-02 17:46:59
    Temat: Re: Gdzie szukać skutecznej pomocy?
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Krzysztof A. Ziembik wrote:
    > m> Nakaz zapłaty (z klauzulą prawomocności) oczywiście masz??
    > Piotrze, chyba o to wlasnie sie rozchodzi, ze sa trudnosci z
    > uzyskaniem wyroku (1. Czas trwania sprawy,
    U mnie ~tydzień. Fakt, że miasto niezbyt duże (ok. 150tys.) a ja na
    szczęście wiem, jak nie sprzedawać spraw innym sądom.
    > 2. Koszty.
    Nie przesadzaj - jak zadbał o wszystkie formalne rzeczy to uzyskanie
    nakazu kończy się na jednym niejawnym posiedzeniu. KOszty też nie są aż
    tak przerażające. Poborca skarbowy też człowiek i jak zobaczy sprawe w
    toku to czasem może nawet nie zabrać telewizora (inna sprawa, że może
    sobie poszukać pieniążków u nieuczciwego dłużnika - o wiele skuteczniej
    niż sam wierzyciel).

    > A rodzine trzeba wykarmic...

    Wiem. Tylko na tym takie skurwiałe ratlerki bazują - że się kontrahent
    nie zdecyduje na postępowanie. A poza tym weź pod uwagę fakt, że można
    poprosić o zwolnienie z kosztów sądowych (0,005 szans ale zawsze) a
    jeżeli sprawa jest czysta i dobrze przygotowana to koszty (zawet i
    kosztami zastępstwa proc.)zwraca pozwany.

    --
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =