    From: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Gdzie popełniam błąd w rozumowaniu [VAT]...
    Date: Wed, 18 Aug 2004 13:19:43 +0200

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
    news:cfvbqh$n7c$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Kupuję sobie coś, czego normalnie w KUP nie zaliczę, np. zmywarkę. No,
    > bo zamierzam tym handlować. W KPiR wpisuję jako towar, odliczam VAT. Nie
    > sprzedaję tego niestety, bo nikt nie chce kupić. Na koniec roku
    > oczywiście po remamencie muszę oddać dochodowy, ale VAT mam odliczony.
    >
    > No właśnie, i tym sposobem można byłoby zupełnie legalnie odliczać sobie
    > VAT od praktycznie wszystkiego. Tylko to jest za proste. O czym zatem
    > nie wiem?

    może tego, że żeby handlować wszystkim (dosłownie) w ramach działalności
    gosp.
    musiałbyś owo "wszystko" uwzględnić we
    wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
    No i tego, ze owszem, możesz odliczać VAT od wszystkiego co jst towarem,
    ale przy likwidacji działalności
    będziesz musiał naliczyć VAT od wszystkiego, co nie zostało sprzedane.

    Pozdrawiam
    monika