eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiGarnitur w koszty reprezentacji i reklamy? › Re: Garnitur w koszty reprezentacji i reklamy?
  • Data: 2006-10-13 08:40:57
    Temat: Re: Garnitur w koszty reprezentacji i reklamy?
    Od: "kumpludruhu" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Ostatnio pojawilo sie na bankierze i w rzepie..
    Dodatkowy glos do dyskusji...


    Ubrania i bez logo wliczysz w koszty
    czwartek, 12 października 2006
    źródło: Twoja Firma

    Do tej pory uznawano, że wrzucenia w koszty reprezentacyjne ubrań dla



    pracowników można dokonać tylko wtedy, jeżeli zawierają typowe
    elementy
    firmowe i nie są używane w innych celach. Izba Skarbowa skorygowała
    taką
    interpretację - podaje "Rzeczpospolita".

    W interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie z dnia 19 czerwca br. (nr
    1401/ PD-4230Z-53/06/ER) czytamy: "specyfika prowadzonej przez
    spółkę działalności gospodarczej wymaga poniesienia nakładów na
    odzież reprezentacyjną (np. garsonki, garnitury) użytkowaną przez
    prezenterów w celu podkreślenia dobrego wizerunku firmy (...)
    zarówno wydatki poniesione w związku z zakupem strojów służbowych
    opatrzonych logo podatnika, jak też strojów niepozbawionych cech
    odzieży osobistej (np. garnitury, garsonki), lecz wykorzystywanych
    tylko i wyłącznie w celach służbowych przez prezenterów
    telewizyjnych, w myśl art. 15 ust. 1 w związku z art. 16 ust. 1 pkt
    28 updop podlegają zaliczeniu do kosztów uzyskania przychodów
    spółki w ramach wydatków na reprezentację".

    Do tej pory obowiązywało zdaniem urzędników skarbowych stanowisko
    Naczelnego Sądu Administracyjnego mówiące, że "Ubranie może być
    uznane za mające znaczenie dla działalności jednostki i jej
    reprezentacji lub reklamy w sytuacji, gdy są to np. jednorodne,
    charakterystyczne ubiory zaopatrzone w logo firmy." (15 marca 2000 r.,
    sygn. akt SA/Sz 59/99).

    W związku z wydaną interpretacją, nie będzie już problemu z
    wpisaniem w koszta reprezentacyjne nie tylko koszulek z firmowym logo,
    ale również budujących wizerunek firmy elementów ubioru nie
    mających bezpośrednio graficznego związku z przedsiębiorstwem.

    KK
    Na podstawie: "Rzeczpospolita"
    Przemysław Wojtasik, "Garnitur może być służbowy nawet bez logo"

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1