  • Data: 2009-05-27 16:22:27
    Temat: Re: GUS - Ankieta Aktualizacyjna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 27 May 2009, MariuszM wrote:

    > Przysłali mi takie pisemko z GUSu i nie za bardzo wiem co z tym zrobić.
    > Opisane jest to dość mętnie. Nie rozumiem wielu zapisów, ale dla przykładu
    > pierwszy z brzegu:
    >
    > "Jeśli prowadzona jest działalność w więcej niż jednym miejscu, to w tej
    > części podaje się wyłącznie opis działalności przeważającej podmiotu jako
    > całości. W przeciwnym przypadku, w bloku PKD 2004 wskazuje się wszystkie
    > rodzaje wykonywanej działalności wpisane w rejestrze REGON"
    >
    > O co tu chodzi o jakie miejsce, fizyczne gdzie się wykonuje działalność czy o
    > jakąś pozycje gdzieś tam?

    Fizyczne. Niemal na 100% mają na myśli sklep, cegielnię
    albo inne takie "miejsca" :)

    > Ja mam wpisane działalność na terenie całego kraju,
    > to co mam wpisać?

    Miejsce z którego zarządzasz dokąd pojedziesz pojutrze :P
    IMO oczywiście (ale jestem w takiej samej sytuacji)

    > Wypełniał już ktoś z Was to dziadostwo

    Tak.

    > i wie co się z tym robi?

    Wziąłem rower i zawiozłem papier :P

    > Jakie są sankcje za przekroczenie dwutygodniowego terminu odesłania?
    > Jak oni sprawdzają kiedy to otrzymałem, to nie był polecony?

    Jak sądzę dzień lub dwa nie zrobi różnicy.
    Pewnie tych którzy nie odpowiedzą w "rozsądnym czasie" będą sobie
    ścigać poleconymi - BTW, IMVHO bardzo sensowne rozwiązanie, powinno
    mieć zastosowanie niemal zawsze (najpierw list zwykły).
    Już przy 50% "odpowiedzialności" wezwanych da to oszczędności.

    > Czy w związku z tym trzeba coś zgłaszać do US?

    IMVHO tylko wtedy, jak sam wpadniesz na to iż ankieta ujawniła że
    nie "opapierkowałeś" uprzednio jakiejś zmiany :>
    Ale wtedy IMVHO zdecydowanie lepiej "niezwłocznie" poprawić wpis
    do EDG i dopiero z tym leźć do US.

    pzdr, Gotfryd