  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fundusz remontowy wspólnoty mieszkaniowej
    Date: Thu, 12 Feb 2004 14:49:20 +0100

    Użytkownik "m t" <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:c0fgfb$p7i$1@inews.gazeta.pl...
    > Dzięki Marku za szybką odpowiedź.

    > Właściciel wpłaca zaliczki na FR. UWL nakazuje rozliczać te zaliczki po
    > każdym roku. Tutaj jest luka prawna uniemożliwiająca w ustawowym sposobie
    > zarządu planowanie wieloroczne. Więcej, ustawa nie mówi nic nt. FR.

    Ustawa wogóle nie mówi bezpośrednio o funduszu remontowym.
    W terści ustawy nie ma słowa fundusz.
    Są natomiast zaliczki na pokrycie kosztów zarządu.
    Z owych zaliczek pokrywa się m.in. koszty remontów.
    Natomiast fundusz remontowy powstał na potrzeby ustawy PDOF i nie tylko.
    Właśnie o to chodzi, żeby można było planować remonty na wiele lat. A nie
    tylko o odpisy z podatku.
    Skoro wspólnota tworzy taki fundusz to trzeba określić na jakich zasadach ma
    on funkcjonować.
    Jak już mamy określone zasady to może być tak, że rozliczać na koniec roku
    jak każe UWL nie znaczy zwracać.
    Jeśli coś zostanie na koniec roku to powiększa przychody roku przyszłego.
    [.....]

    > No nie, zajrzyj do art. 33' KC, prawo zmieniło się we wrześniu 2003.

    Tam jest "którym ustawa przyznaje zdolność prawną", a jaką zdolność
    prawną przypisuje ustawa wspólnotom?
    Czy to znaczy, że wspólnota może nabyć nieruchomość i być wpisana do KW jako
    właściciel? Dotychczas było to niemożliwe z uwagi na brak osobowości
    prawnej.

    UoWL Art. 6. Ogół właścicieli, których lokale wchodzą w skład określonej
    nieruchomości, tworzy wspólnotę mieszkaniową. Wspólnota mieszkaniowa może
    nabywać prawa i zaciągać zobowiązania, pozywać i być pozwana.

    > OK, tylko ja zastanawiam się co w 2005. Teraz jest zwolnienie i problem
    sam
    > znika, ale co będzie jak zniknie zwolnienie?
    >

    > Pozdrawiam,
    > Maciek Tertelis

    Mam nadzieję, że zwolnienie nie zniknie:-). Na razie mamy projekt i możemy
    gdybać.

    Marek