  • Data: 2005-01-26 07:35:39
    Temat: Re: Firmy informatyczne a prawo patentowe
    Od: "Pawel Kierski" <p...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Graszka <s...@w...pl> w wiadomości
    news:ct6icv$ll1$1@korweta.task.gda.pl napisał(a):
    [...]
    > Wzmianka była lakoniczna i tyle tylko z niej
    > wynikało, że patentami będą obejmowane fragmenty kodu programów.
    [...]

    Nie tyle fragmenty kodu (chronione już tak czy inaczej prawem
    autorski, podobnie jak np. utwór literacki), ale pewne
    rozwiązania/metody. Problem polega dopuszczeniu dużego stopnia
    ogólności (np. sortowanie jako takie), oraz na niestaranności
    (graniczącej ze złą wolą) urzędników patentowych. Pierwsze -
    to mniej więcej tak, jakby prawo chroniło np. pomysł sceny pościgu
    w filmie, a nie konkretną jej realizację. Drugie - obok napisał
    Gotfryd Smolik - z kuriozami w stylu udane opatentowanie koła.
    O ile pamiętam miało to miejsce w Australii, ale patent w końcu
    unieważniono 8-).

    --
    Paweł Kierski
    p...@m...com.pl