  • Data: 2010-03-24 22:10:24
    Temat: Re: Firma w UK i praca w PL.
    Od: powerline <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >>> Jedynym pracownikiem firmy bylbym ja,
    >
    > Właścicielem też?

    I wlascicielem i pracownikiem (a moze tylko wlascicielem), ponoc ze
    wzgledu na *jakies przepisy* (cos zwiazanego ze wspolnotowym rynkiem
    pracy, mgliste mam o tym pojecie) nie moge prowadzic zdalnie
    najprostszej tam formy dzialalnosci czyli Sole Trader (odpowiednik
    naszej jednoosobowej dzialalnosci gospodarczej) - i tylko dlatego bylaby
    to jednoosobowa spolka z ograniczana odpowiedzialnoscia. Nadal jednak
    pozostaje pytanie czy moge jednoczesnie pracowac w PL i posiadac firme w
    UK. No a co do tego rozlacznego opodatkowania, no to o ile wiem,
    osiagajac dochody w obu krajach w danym roku, dochody z UK sluza do
    wyliczenia podstawy (razem z dochodami z PL), ktora okresla prog
    podatkowy, ktory z kolei stosuje do wyliczenia podatku od dochodow tylko
    Polsce (swoja droga zastanawiam sie czy to nie dziala tez w druga strone
    - czy UK nie interesuja moje dochody z pracy w PL).

    No ale pomijajac podatek - wypada tez placic ubezpieczenie w obu krajach
    (zdecydowanie wieksze w PL). No jakby nie bylo troche skomplikowana i
    zawila sytuacja.

    pozdrawiam