  • Data: 2010-03-25 10:40:41
    Temat: Re: Firma w UK i praca w PL.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Mar 2010, powerline wrote:

    > I wlascicielem i pracownikiem (a moze tylko wlascicielem), ponoc ze wzgledu
    > na *jakies przepisy* (cos zwiazanego ze wspolnotowym rynkiem pracy, mgliste
    > mam o tym pojecie) nie moge prowadzic zdalnie najprostszej tam formy
    > dzialalnosci czyli Sole Trader (odpowiednik naszej jednoosobowej dzialalnosci
    > gospodarczej)

    Akurat w tym pojęcie mam równie mgliste, ale wydaje mi się że powinno to
    wynikać wprost z faktu, że DG jest "przypisane" do osoby, a tym samym
    jej "miejsce prowadzenia" - do miejsca zamieszkania.
    Czyli tak samo jak w .pl

    > opodatkowania, no to o ile wiem, osiagajac dochody w obu krajach w danym
    > roku, dochody z UK sluza do wyliczenia podstawy (razem z dochodami z PL),
    > ktora okresla prog podatkowy, ktory z kolei stosuje do wyliczenia podatku od
    > dochodow tylko Polsce

    Wydawało mi się, że tak było, po czym jak gastarbeiterzy podnieśli krzyk
    że muszą dopłacać do podatku, to rząd (zamiast zastanowić się DLACZEGO
    dopłacają...) skorygował umowę z .gb - i opodatkowanie jest "rozdzielne".
    Ale że mnie mało interesuje, to nie śledziłem aktualizacji, niemniej
    rozeznaj jak jest.
    To co opisujesz jest "o ile umowa m-narodowa nie stanowi inaczej"
    (a sugeruję, że AFAIR stanowi).

    pzdr, Gotfryd