  • Data: 2005-05-16 14:29:39
    Temat: Re: Firma
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 16 May 2005, Robert wrote:

    >+ Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):
    >+
    >+ > W ustawie jest możliwość zwolnienia z VAT w 3 lata po "wejściu w VAT"
    >+ - Niestety, firma moja działała od 1997 roku...Wtedy to były "złote lata"
    >+ na moje usługi, więc nie wahałem się od razu wejść w VAT...

    No dobra, to dlaczego "niestety" ?? Masz 7 lat od wejścia w VAT - więc
    jeśli nie ma przeciwwskazań to "w twojej gestii" jest 'wypisać się'.
    Oczywiście dla odmiany masz blokadę w drugą stronę :)

    >+ Już w roku
    >+ ubiegłym było krucho, ale jeszcze miałem nadzieję, w tym roku to już jest
    >+ żle...Gdzie ten wzrost gospodarczy :( ?

    Tak z ciekawości: co to za usługi ?

    >+ > - oczywiście pod warunkiem iż nie ma czynności wykluczających zwolnienie
    >+ > z VAT
    >+ - O czym mówimy ? Niestety nie znam się na tym zbyt dobrze :(

    Np. usługi doradcze są wykluczone ze zwolnienia.
    Mogłoby być niezdrowe świadczenie np. konsultacji (w ramach DG)
    przez kogoś co się "zwolnił z VAT" :]
    Także niemal wszystko co podpada pod akcyzę - to wszystko kiedy sprzedaż
    oakcyzowana wymusza bycie podatnikiem akcycy, na przykład paliw.
    Zapisałem tak skomplikowanie bo może się zdarzyć iż sprzedaż czegoś
    co pod akcyzę podlegą nie zmusza do bycia podatnikiem akcyzy ("akcyza
    tylko u źródła", rzekłbym) - na mój rozum sól kuchenną (akcyz !) można
    sprzedawać nie będąc podatnikiem A...

    >+ Pytałem w biurach rachunkowych i podpowiedziano mi , ze w przypadku
    >+ skłądania deklaracji VAT przez ponad 6-mcy ze stanem zerowym, urząd sam
    >+ wykreśla podatnika z ewidencji VAT - czy tak jest ?

    Zajrzyj do ustawy - jest tam taki zapis.
    IMO prościej byłoby "samemu wystąpić z VATu".
    Oczywiście *o ile to się opłaca* - przy "czystych usługach" pewnie tak,
    przy handlu lub sprzedaży mieszanej - pewnie nie bardzo...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)