    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura wyslana faxem
    Date: Fri, 19 Mar 2010 12:20:36 +0100

    (19.03.2010 11:16), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > A jak mówi, że wrzucił do niszczarki?

    No to jeżeli to nie był towar handlowy to nikomu nic do tego. Jeżeli
    był, to wtedy on ma problemy, ty nie - bo faktura została wystawiona (i
    potem zniszczona).

    > Przecie jak se sam drukuje PDFa, to też ma dowody.

    Dowody na co? Że ty mu dostarczyłeś fakturę? Tj. że to jest faktura
    wystqwiona przez Ciebie? Jeżeli tak zezna i ty tak zeznasz, to wtedy
    owszem. Ale jeżeli on zezna zgodnie z prawdą że "T wysłał mi PDFa
    którego wydrukowałem i zaksięgowałem" to to już jest dowód na to że
    faktury nie było.

    > Poza tym, te dowody
    > są zupełnie nieistotne, bo ja w systemie wystawiłem i zaksięgowałem,
    > więc US jest zaspokojony.

    Przecież wiesz dobrze że to nie ma większego znaczenia. Przecież jeżeli
    ktoś zarobi poniżej "0 progu podatkowego" i nie złoży zeznania, może
    dostać mandat mimo że skarb nie został ani na jotę uszczuplony, a wręcz
    przeciwnie - miałby zwrot".

    Jeżeli złożysz zeznanie na poczcie 1 maja o godz 00:15 a nie 31 kwietnia
    o 23:45 - możesz dostać mandat i nie wolno ci się rozliczyć wspólnie z
    żoną. A przecież tak czy inaczej to zeznanie dotrze tego samego dnia, o
    tej samej godzinie do urzędnika w US.

    Ba, jeżeli zmienisz miejsce zamieszkania, dowód, cośtam i nie złożysz w
    wymaganym czasie odpowiedniego NIP-(3?) , to należy ci się mandat - mimo
    że to już zupełnie nie ma żadnego znaczenia dla zaspokojenia potrzeb
    finansowych państwa.

    > Przerażasz mnie.

    Wybacz. Być może orzecznictwo pójdzie w stronę mniej Ciebie
    przerażającą, pewien drobniutki krok został wykonany (ostatni wyrok
    NSA), ale literalnie z przepisów wynika to co wynika ..

    > No właśnie, za co? Bezsensowne to... Wiem, wiem, milion księgowych z
    > polski by się załamało, jakby to zrobić normalnie, a ja jestem głupia
    > cipa i nie rozumiem systemu podatkowego.

    Tysiące (myślę że nie mamy tylu księgowych żeby mówić o milionach)
    księgowych by się uradowało, tysiące pracowników U*S, MF i pobocznych by
    załamało ręce jak to tak można .... nie mówiąc już o posłach ze
    szczególnym uwzględnieniem komisji "przyjazne państwo".

    > Oryginał jest tylko w komputerze.

    Jak oryginał jest tylko w komputerze? Ty weź się zdecyduj, czy ty
    drukujesz oryginał faktury (u klienta) czy nie? Jak nie - to faktura nie
    jest wystawiona, bo nie został wydrukowany oryginał. Jak tak - to w
    zależności od interpretacji wydrukowałeś oryginał i kopie oryginałów
    (nie mylić z kopiami) lub wydrukowałeś 100 oryginałów.

    Jak już napisałem, zdarzył się co najmniej jeden przypadek że
    interpretacja U(K)S poszła w stronę drugiego przypadku i później
    potwierdził to sąd (nie wiem jakiej instancji, chyba WSA).

    Sorry że to cię przeraża ...

    p. m.