  • Data: 2005-01-14 19:07:29
    Temat: Re: Faktura na OF kosztem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 14 Jan 2005, Tomek wrote:
    [...]
    >+ A ja bym się nie zgodził. Kosztem uzyskania są wszelkie koszty poniesione w
    >+ celu uzyskania przychodu, a nie w celu prowadzenia działalności gospodarczej
    >+ (a to nie to samo)

    Masz rację, przynajmniej w tej częsci :)

    >+ to że ktoś nabył coś w celach osobistych, ale stwierdził,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ że wykorzysta to do działalności nie powoduje, że nie może zaliczyć tego
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ w koszty.

    IMHO jednak nie.
    Sam powiadasz: "poniesione *w celu*" (a NIE "przeznaczone w celu").
    Skoro wydatek *poniósł* "w celu osobistym" to podstawy do
    "przekwalifikowania" IMO brak :(

    >+ Załóżmy taką samą sytuację, w której sprzedawca wypisał NIP
    >+ nabywcy - OF, co stoi na przeszkodzie zaliczenia jej w KUP? Na pewno nie
    >+ zamiar z jakim wydatek został poniesiony, bo o tym na fakturze nie ma ani
    >+ słowa.

    Ale brak dowodu przeciwnego - czyli że podanik *nie miał* zamiaru
    uznać jej za KUP ! Jedynym i przesądzającym o "zamiarze" podatnika
    elementem czynności będzie oświadczenie podatnika - poprzez dekretację
    faktury i ew. opis przeznaczenia.
    A jak nie ma NIPu to jest *dowód* iż podatnik nie "nabył w celu".
    Mało, ja czasami wyrażam zastrzeżenia co do faktu iż na fakturze
    powinna być *pełna firma*... ale to pewnie zbyt restrykcyjne
    stanowisko :) choć...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)