  • Data: 2005-01-14 15:24:46
    Temat: Re: Faktura na OF kosztem
    Od: "Tomek" <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Natomiast chciałbym zwrócić uwagę iż w tym momencie nabywca poinformował
    > sprzedawcę że nabywa towar "w celu osobistym".
    > A do KUP zaliczyć można tylko towary i usługi nabyte "*w celu*
    > prowadzenia działalności gospodarczej" - nie licząc takich wyjątków
    > jak np. środki trwałe. Czyli taka "zwykła usługa" (nie służąca
    > np. podwyższeniu WP ST) która nie została *nabyta* "w celu..."
    > się nie kwalifikuje - bo samo "wykorzystanie w celu" to za mało :(
    > Czyli... czyli nie widać podstaw żeby taką fakturę uznać za KUP :(

    A ja bym się nie zgodził. Kosztem uzyskania są wszelkie koszty poniesione w
    celu uzyskania przychodu, a nie w celu prowadzenia działalności gospodarczej
    (a to nie to samo) to że ktoś nabył coś w celach osobistych, ale stwierdził,
    że wykorzysta to do działalności nie powoduje, że nie może zaliczyć tego w
    koszty. Załóżmy taką samą sytuację, w której sprzedawca wypisał NIP
    nabywcy - OF, co stoi na przeszkodzie zaliczenia jej w KUP? Na pewno nie
    zamiar z jakim wydatek został poniesiony, bo o tym na fakturze nie ma ani
    słowa.