  • Data: 2009-01-12 09:02:52
    Temat: Re: Faktura korygująca daty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 11 Jan 2009, Tomek wrote:

    > Wystawiłem fakturę z datą wystawienia/sprzedaży w styczniu 2008 :-)
    >
    > W nowym rozporządzeniu fakturowym jest:
    >
    > "§ 14. 1. Fakturę korygującą wystawia się również, gdy podwyższono cenę
    > po wystawieniu faktury lub w razie stwierdzenia pomyłki w cenie,
    > stawce lub kwocie podatku
    > ****bądź w jakiejkolwiek innej pozycji faktury****.
    [...]
    > Z zaznaczonych fragmentów wynika mi, że owszem, można wystawić korektę na pomyłki,
    > ale to musza być pomyłki w kwotach.

    Zaraz, sam wyraźnie podkreślasz "bądź jakiejkolwiek innej pozycji"
    a później czepiasz się zawężenia kwot?

    > A co zrobić w przypadku błędnych dat?

    A co nie pasuje z korektą?
    Data to nie "jakakolwiek inna pozycja"? :O

    > I jeszcze pytanie o "tytuł" takiej faktury - wystarczy "FAKTURA KORYGUJĄCA"
    > tak jak minister zapisał, czy musi być "KOREKTA FAKTURY VAT" albo "FAKTURA
    KORYGUJĄCA VAT"
    > /"FAKTURA VAT KORYGUJĄCA" ?

    Faktura korygująca ma swój własny odrębny numer.
    Ale IMO skoro ma wskazywać f-rę oryginalną, to słowa "Faktura VAT" będą
    we wskazaniu której f-ry dotyczy :D

    > Nigdy nie wystawiałem faktury korygującej ani nie mam żadnej pod ręką i nie jestem
    pewien
    > czy to "FAKTURA KORYGUJĄCA" powinno być zamiast, czy obok "FAKTURA VAT".

    Z brzmienia par.5.1.4 wynika po prawdzie, że tą pozycją jest jedynie
    sam "numer kolejny", ale IMVHO można zacytować całą treść pozycji
    "faktura VAT", razem z wszystkim co uchodzi za "numer" :)

    pzdr, Gotfryd