  • Data: 2003-12-10 08:14:25
    Temat: Re: Faktura korygująca - banalne pytanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 Dec 2003, Wiola wrote:
    [...]
    >+ > [...do Pawła...]
    >+ > >+ Faktura korygująca funkcjonuje tak jak faktura sprzedaży
    >+ > >+ kopia dla wystawcy
    >+ > >+ jest tylko różnica jesli chodzi o podpis na korekte musisz miec
    >+ > >+ potwierdzenie odbioru faktury korekty
    >+ >
    >+ > ...w celu ?
    >+ -----------------------------------------------
    >+ Gotfryd o co ci chodzi ?

    Nie bić poproszę :)
    Napisałaś objaśnienie tak, jakby dotyczyło *wszystkich* faktur
    korygujących ("funkcjonuje jak f-ra sprzedaży") i dlatego się czepiam :)
    A dalsza uwaga dotyczy tylko NIEKTÓRYCH korekt.

    [...]
    >+ ustawy co rozporządzenia " sprzedawca jest obowiązany posiadac potwierdzenie
    >+ odbioru faktury korygującej " Art.41 i dokładnie to próbowałam napisac.Wiec
    >+ powiedz prosze co w tym jest nie tak ?

    ...par. 41.4 dotyczy tylko korekt *zmniejszających* podatek należny :)
    Przy podwyższeniu podatku takiego obowiązku nie ma - gdyż byłoby
    dziwnie "nie mogłem VATu zapłacić bo odbiorca nie podpisał korekty" :),
    opis wymagań jest (osobno) w par. 42 i dotyczy wyłącznie odbiorcy !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)