  • Data: 2003-03-05 07:31:23
    Temat: Re: Faktura importowa - wymogi?
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mi się od czasu do czasu do czegoś przyczepiają. Ostatnio:
    > a) waluta na fakturze było "EU", a powinno być "EUR".

    OK Tak wlasnie jest

    > b) była tylko nazwa własna produktu, a nie opis (coś w rodzaju "Toyota"
    > zamiast "samochód Toyota")

    Rozumiem, ze opisy w jezyku wystawiajacego, w tym wypadku Niemiecki?
    Tlumaczenie dopiero na uzytek US?

    > c) koszty transportu zawarte na fakturze nie określały jakiego odcinka
    trasy
    > dotyczą.

    Wioze sam, wiec kosztow nie ma.

    > Większość tych "błędów" da się załatwić za pomocą faksu od exportera.
    > Pamietaj, ze zagraniczny dokument nie jest "faktura" w rozumieniu
    polskiego
    > prawa i nie musi spelniac wymagan rozporzadzenia o VAT dot. faktur VAT
    (np.
    > NIP nie jest potrzebny).

    Tak, wiem ten NIP "z przyzwyczajenia" ;)

    > Tak wogóle (wychodzac poza Twoje pytanie) to radzę:
    > a) nie kupować za granicą jeśli można w Polsce,

    Za duza roznica w cenie.

    > b) jeśli kupować to "prywatnie" a nie na firmę i uniknąc procedur celnych

    Troche za drogi sprzet, poza tym clo zero procent...

    > c) jeśli trzeba na firmę - skorzystac z posrednictwa spedytora

    Za delikatny towar, poza tym musze ostatecznie sprzedzic przed
    odbiorem.

    > d) jesli clić to z kumatą Agencją Celną; jesli tego dotychczas nie
    robiles,
    > to bardzo watpie, czy uda Ci sie samemu wypelnic poprawnie SAD, deklaracje
    > wartosci celnej itp. (jesli chcesz sie doksztalcic poczytaj Kodeks celny
    > plus taryfe celna plus rozporzadzenie w sprawie SAD wraz z instrukcja)

    Oczywiscie skorzystam z uslug Agencji Celnej.

    > e) jechać przez takie przejscie graniczne gdzie robią odprawę ostateczną
    (i
    > liczyć, ze sie na nia zgodza). Inaczej zrobią Ci "tranzyt" - poniesiesz
    > koszty oplombowania towaru, dwukrotnego wypelniania papierkow i stracisz 2
    > dni w Urzedzie Celnym wewnetrznym,

    Nie strasz...

    > f) pamietaj, ze odprawa towarów nie na wszystkich przejsciach odbywa sie
    we
    > wszystkie dni tygodnia przez 24 godziny; na przejsciu musisz podjechac na
    na
    > tzw. terminal, a czasami wrecz ustawic sie w kolejce za tirami
    > g) pamietaj o wszystkich dokumentach - nip, regon, wpis do ewidencji, kasa
    > na zabezpieczenie naleznosci celnyco - podatkowych.

    OK

    > W sumie makabreska, jaką przechodzę na granicy gdy chcę zaoszczedzic i sam
    > wiozę towar stanowi dla mnie jeden z niewielu argumentow na rzecz UE.

    Zgadzam sie :)