  • Data: 2009-10-09 11:33:20
    Temat: Re: Faktura i 7 dni
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 8 Oct 2009 18:27:58 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ano, może tak być.

    Bez sęsu ;)
    Jestem przejazdem w Pcomiu Dolnym i cos tam zakupiłem, żądam faktury - i
    słyszę "proszę przyjść jutro/pojutrze". Dlaczego sprzedawca nie ma
    wiedzy/kompetencji/uprawnień do potwierdzenia czynności zakupu/sprzedaży
    poprzez wystawienie odpowiedniego dokumentu?
    Pal to licho - przychodzę następnego dnia a sprzedawca (jakiś inny niż
    wczoraj) mówi mi że o niczym nie wie, i nie wie czy ja cos u nich
    kupowałem. :D

    > A jaką wystawią?

    W nazwie towaru chcą wpisać "Bilet okresowy SC"
    Ja chcę by było pełne oznaczenie towaru pozwalającego na jego
    identyfikację, poprzez wpisanie "Bilet okresowy SC seria XX1234567 na okres
    październik-grudzień 2009r.".
    Poczytałem sporo interpretacji Izb Skarbowych dotyczących nazw i stanowisko
    wyłania się właśnie mojego zdania:
    - towar/usługa ma być opisana DOKŁADNIE, aby można było zidentyfikować
    towar (np. nie powinno się wpisywać "wędlina" bo to za szerokie spektrum,
    należy wpisać np. "kiełbasa podwawelska" ;)
    Mam kilka takich interpretacji pod ręką.

    > Z jakiej paki?
    > Sprzedawca ma obowiązek wystawić f-rę ("na żądanie") i basta.
    > Jest jedna rzecz, o której nie napisałeś: czy wystawili f-rę (i odmówiłeś
    > jej przyjęcia), bo jeśli tak, to piłka IMO jest po Twojej stronie:
    > IMVHO Twój błąd.
    > Fakturę z błędnymi danymi "pkt. 1 do 5 włącznie" się bierze i wystawia
    > notę korygującą :P (dopiero od p.6 nie wolno "notować").
    > Przepis tu:
    > http://www.przepisy.gofin.pl/5,35,43180,3.html

    Tyle tylko że notę musi sprzedawca zatwierdzić i podpisać - prawda?
    Skoro odmawia "wypełnienia nazwy towaru" w sposób który chcę - to raczej
    pewne jest że mi nie podpisze noty korygującej nazwę.
    Jak to rozegrać, by jednak mieć pełną nazwę towaru na tej fakturze?