  • Data: 2007-05-10 07:16:32
    Temat: Re: Faktura dla anonima
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 9 May 2007, Michał wrote:

    > Właśnie nie, ja CHCĘ zafakturować i mieć święty spokój.

    Nie, ty chcesz *prawidłowo zaewidencjonować*.
    Ale sprzedaż bezrachunkowa jest (w niemal wszystkich przypadkach)
    odpowiednio "właściwa"!
    Wyjątkiem było jedno jedyne zwolnienie dla świadczenia usług
    "na 20 klientów i 50 usług" dotyczące kasy fiskalnej.

    Jeśli się z niego nie korzysta, to nie widzę ŻADNEJ różnicy
    miedzy sprzedażą bezrachunkową a "na fakturę".

    > Na swoje wyjdę,
    > podatek zapłacę i nie chcę sie bawić w jakieś cuda-kasy.

    A co ma kasa do tego?
    Posiadanie (lub nie) kasy fiskalnej zależy od spełnienia warunków
    na zwolnienie z kasy, i *niemal* (patrz wyżej) nie zależy od
    faktur, wyjątkiem jest poz. 41 tabeli:
    http://podatki.pl/akty/280306.htm
    (rejestracja darmowa, to jest rozporządzenie MF)

    > Więc proszę podajcie
    > mi sposób, żeby ominąć kasę fiskalną.

    Ale CO TY Z TĄ KASĄ?

    > Wszystkie, ale dokładnie wszystkie,
    > płatności przyjmuję na rachunek bankowy i dotąd zawsze wystawiałem faktury.

    Przyjmowanie wpłat na rachunek bankowy dla sporej częsci czynności
    opodatkowanych JEST zwolnieniem z obowiązku kasy (nie dotczy tylko
    tych czynności, które bezwzględnie pozbawiają zwolnienia, czyli
    sprzedaż metali szlachetnych, paliw i innych oakcyzowanych rzeczy,
    sprzętu RTV, sprzętu foto, nagranych nośników i co tam jeszcze
    minister w par. 4 wyłączył).
    Wystawianie faktur niemal zawsze NIE JEST podstawą do zwolnienia
    z kasy fiskalnej!
    Co się tych faktur uczepiłeś, korzystasz z poz. 41 tabeli?
    Zauważ - dotyczy to wyłącznie USŁUG (sprzedaż towarów nie podpada).

    > Gotfryd rozwiń proszę, bo nie wiem czy kpisz czy podważasz moją wersję. :))

    Podważam!
    Jedyny przypadek kiedy masz rację, to korzystanie ze zwolnienia
    "z kasy" na podstawie przepisu/tabeli.

    > _Chcę_ zapłacić podatek - tylko bez zniewag! ;) Przy tym chcę mieć jak
    > najmniej problemów papierkowych.

    No to zaewidencjonowanie sprzedaży bezrachunkowej wydaje się być
    jak najwłaściwsze!

    Notabene - pokpiwam od czasu do czasu z wyskakujących z konceptem
    "sprzedaży nieudokumentowanej" :)
    Całość nieporozumienia (z tą "sprzedażą nieudokumentowaną") bierze
    się z określenia "przychodu nie udokumentowanego fakturami" w rozp.
    dot. KPiR.
    Ów przychów JEST udokumentowany, jedynie nie jest udokumentowany
    fakturą (lub rachunkiem, w rozp. jest: "fakturami, rachunkami").
    Możesz rzucić okiem:
    http://podatki.pl/akty/260803.htm?strona=1
    ...par.8.2

    pzdr, Gotfryd