  • Data: 2005-02-12 18:02:02
    Temat: Re: Faktura VAt w USD
    Od: "Faust" <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
    news:cukclq$s7j$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Tak, na razie zmagam się w wystawieniem faktury dla kontrahenta z UE ale
    kto
    > wie :-)
    > Czyli reasumując przy wystawianiu faktury VAT dka kontrahenta z UE
    wystawiam
    > ją w walucie obcej i wszystkie kwoty podaję w tej walucie z wyłączeniem
    kwot
    > podatku VAT bo ten zgodnie z przepisami muszę podać w PLN bez względu na
    > w jakiej walucie jest wystawiona faktura.

    jeżeli chodzi o ideologię, to sięgnij do mojego postu wyżej
    technicznie - jeżeli wystawiasz WDT w walucie to podajesz tylko kwotę netto
    i koniec

    > Jeżeli wystawiam FV dla UE to (jeżeli płaci się VAT) faktura wygląda
    > zupełnie tak samo ...

    oczywiście że w tym wypadku bez różnicy - logicznie to musi być w PLN, bo a
    nuż klientowi się odwidzi i będzie chciał zwrotu tego vat na granicy ...

    > Tylko jak to się ma do tego cytowanego uprzednio paragrafu który mówi
    > wprost, że "Kwoty wyrażone w walucie obcej wykazywane na fakturze
    przelicza
    > się na złote według wyliczonego i ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski
    > bieżącego kursu średniego waluty obcej na dzień wystawienia faktury "?

    przeliczanie to dotyczy księgowania tych faktur lub wystawiania faktury
    wewnętrznej, bo przecież "księgi" i "rejestry vat" prowadzisz w PLN, więc
    fakturę wystawioną w walucie musisz na PLN przeliczyć - nie zaś faktury jako
    takiej