  • Data: 2005-02-15 19:14:50
    Temat: Re: Faktura VAt w USD
    Od: "cef" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hm... to jest dość podobne do kwestii "czy obowiązuje rozporządzenie
    > sprzeczne z ustawą oraz co znaczy w tym kontekście słowo 'obowiązuje'".

    > Czyli podatnik ryzykuje.
    > Ale jeśli ma rację...

    > o ile pamiętam sądy (NSA) już "poważają się" na to
    > aby samodzielnie uznawać niekonstytucyjność rozporządzeń :)

    > Acha: zastrzegam iż nie wtykam się do właściwej dyskusji.
    > Mi się mocno nie podoba określenie "obowiązywania" bezprawnego
    > przepisu.

    Mocno przyciąłem, ale widać o co chodzi:

    Ustaliliśmy zatem, że ustawa o VAT jest niezgodna
    z dyrektywami i innymi unijnymi zapisami.
    (zresztą nie tylko w omawianej kwestii opodatkowania WDT)

    Co do "obowiązywania" bezprawnego przepisu
    w obliczu Twoich (i częściowo Fausta) wywodów
    odszczekuję, to co ogólnie napisałem tzn,
    że prawo - chociaż niezgodne z prawem wyższej niejako rangi-
    jest automatycznie obowiązujące.

    Podatnik ma dwa wyjścia:
    albo się stosować do tej ustawy (i przyjąć opodatkowanie
    WDT w kraju stawką 0%)
    albo na własne ryzyko podjąć próbę "kopania się z koniem"
    i wystawić fakturę jako npdl.
    Wybór należy do podatnika.
    Było by jednak miło, gdyby Faust
    uprzedzał tych, których informuje, o trudzie tej drogi :-)
    Albowiem jak zauważasz Gotfrydzie:
    urzędnika obowiązują "przepisy"