  • Data: 2002-08-07 07:17:14
    Temat: Re: Faktura VAT na odsetki od pożyczki?
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W praktyce widze, ze od pozyczek spolki placa PCC (dawniej OS) i jakos nie
    > bylo w Polsce (albo nie spotkalem sie w literaturze) jakiejs duzej zadymy,
    > ze na odsetki trzeba wystawiac FV.

    No właśnie płacą PCC, a z analizy przepisów wynika, że "usługi pośrednictwa
    finansowego" są zwolnione, więc jakby nie powinny płacić. Cały kruczek leży
    w definicji "usług pośrednictwa finansowego". Raz czytam, że to czynności
    wykonywne tylko przez banki, drugi mądrala twierdzi, że przez wszystkie p
    odmioty ale tylko czynności pośrednictwa, a trzeci że jak w usłudze pośred
    nictwa jest np. pożyczka to też jest zwolniona. Już sam nie wiem, skończy
    się na tym że zapłacę PCC. Co się będę wyłamywać ;-)

    > Zagladales do leksykonu Zubrzyckiego?

    Biję się w piesi, ale nie zaglądałem.