    From: "wspolna-flaszka.pl" <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Faktura VAT marza
    Date: Fri, 19 Feb 2010 17:15:57 +0100

    Użytkownik "bartek0483" <bartek0483@WYTNIJ_TOo2.pl> napisał w wiadomości
    news:hlm8bv$qnd$1@z-news.wcss.wroc.pl...

    > Podstawą opodatkowania jest w tym przypadku marża rozumiana jako różnica
    > pomiędzy ceną sprzedaży, a ceną zakupu pomniejszona o wartość podatku VAT.
    > Czyli: załóżmy, że kupiłeś samochód za 20000zł, a sprzedajesz za 30000zł.
    > Marża wynosi 10000zł. Podstawa opodatkowania to 10000zł / 1.22 =
    > 8192,72zł. Czyli netto to będzie 8192,72zł, a brutto 10000zł. Należny VAT
    > wyniesie więc 1808,28zł. Najlepiej wystawiać takie faktury w jakimś
    > programie, który potrafi to liczyć. Ja używam PAKIET PRZEDSIĘBIORCY -
    > FAKTURA VAT. \"Potrafi\" on prawidłowo generować rejestry do takich
> [...]

    10 000 to jest kwota marzy brutto, vat wiec liczymy w tył,
    10 000 * 22 / 122 = 1803,28
    wiec netto (czyli podstawa opodatkowania) = 10 000 - 1 803,28 = 8196,72.

    zrobilem rejestr vat marza w programie dumpingowiec i nie ogranicza sie on
    do stawki 22%,
    (w obecnej wersji zle ksieguje w ksiedze, na dniach wyjdzie nowa wersja
    gdzie bedzie dobrze ksiegowane
    - obecnie ksieguje marze netto a powinien wartosc brutto faktury - vat z
    marzy, ale posilkujac sie rejestrem mozesz
    samodzielnie dokonac wpisow)

    pozdrawiam