  • Data: 2010-02-19 15:39:39
    Temat: Re: Faktura VAT marza
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Feb 2010, bartek0483 wrote:

    > Podstawą opodatkowania jest w tym przypadku marża
    > rozumiana jako różnica pomiędzy ceną sprzedaży,
    > a ceną zakupu pomniejszona o wartość podatku VAT.
    > Czyli: załóżmy, że kupiłeś samochód za 20000zł,
    > a sprzedajesz za 30000zł. Marża wynosi 10000zł.

    Niewątpliwie.

    A ja w sprawie "przypadków programowych" :)

    > Podstawa opodatkowania to 10000zł / 1.22 = 8192,72zł.

    Albo kalkulator w Windowsach mi się zepsuł, albo 8196,72 :D
    (acz to tak przy okazji, niemniej... *nas* kantować?? ;)).

    > Czyli netto to będzie 8192,72zł, a brutto 10000zł.
    > Należny VAT wyniesie więc 1808,28zł.

    Czy ktoś widzi przeszkodę w zakresie zastosowania przepisów
    "podatnik może" oraz "usługi w zakresie handlu", znaczy
    określenia że podatek to 1803 zł a tym samym "netto"
    (niewykazywane) będzie miało wartość 8197 zł?
    Idzie oczywiście o kwestię "na ile sposóbów można wystawić
    prawidłową f-rę", a na mój gust nawet w takim przypadku
    można sobie powydziwiać (jak ktoś lubi)
    No i jaka satysfakcja, całe 28 groszy VAT do przodu ;P

    > Najlepiej wystawiać takie faktury w jakimś programie,
    > który potrafi to liczyć.

    Niech zgadnę: Excel? :D

    pzdr, Gotfryd