  • Data: 2006-05-10 14:30:08
    Temat: Re: Faktura VAT i deklaracja
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 10 May 2006, dUDUS wrote:

    > Czy taka deklaracja jest konieczna?

    Przepis nie reguluje sposobu wyrażenia woli otrzymania faktury.

    > Czy moj NIP jest potrzebny?

    Nie. Przepisy dotyczące f-r wyraźnie stanowią że dla OF bez DG
    NIPu na f-rze być nie musi.

    > Wydaje mi sie ze zawsze powinni wystawiac faktury
    > niezaleznie czy podpisalem deklaracje czy tez nie.

    Nie, tylko "na żądanie" :)
    Sprzedając coś OF można wcale nie wystawiać f-ry.
    Zaksięgować można na podstawie paragonu, wpływu na rachunek
    bankowy albo jako sprzedaż bezrachunkową. Niekiedy będzie
    "przymus" np. zastosowania paragonu - ale nadal nie ma to nic
    wspólnego z obowiązkiem wystawienia f-ry.

    > Oczywiscie jezeli ich
    > poprosze o dostarczenie zaleglych faktur na pewno tego nie zrobia bo pewnie
    > ich w ogole nie wystawiali.

    Kiedy to nie ma nic do rzeczy: Ordynacja nakazuje wystawić rachunek
    w terminie trzech (bodaj) miesięcy, VATowiec zamiast rachunku wystawia
    f-rę (bo tak nakazuje mu przepis) - i tyle.
    Wystawienie faktur za jeszcze starsze zdarzenia rzeczywiście jest
    tylko dobrą wolą sprzedawcy. Ale kwartał wstecz??

    > W takim razie powinni chociaz dostarczyc mi
    > zwykly rachunek?

    Nie mogą - bo jeśli wystawiają f-ry to MUSZĄ wystawić f-rę :)
    Ja bym się pofatygował, złożył im ichni wniosek i pisemne żądanie
    wydania f-r za zeszły kwartał.
    Jakby TEGO nie honorowali to rzeczywiście można sprowokować US.
    Ale tak sobie myślę że po uprzedzeniu (nawet ustnym ;)) czym to
    się skończy to faktury wystawią. Ba, skoro są providerem to może
    nawet na tę grupę zajrzą ;) (z pretensjami że "klient chce f-ry
    za zeszły kwartał a ja mam obowiązek tylko w ciągu 7-dni" :>)

    > Nie znam sie do konca na tym. Rozumiem, ze nie maja
    > obowiazku dostarczac faktur tylko wystawic

    Tylko NA ŻĄDANIE wystawić. A dostarczyć w ogóle.
    Przyjętym obyczajem jest dostarczanie f-r w cenie usługi,
    ale IMO z przepisów to nie wynika.
    Nie dam głowy czy nie ma jakichś zastrzeżeń w przepisach
    telekomunikacyjnych (bo tak MOŻE być), ale IMHO taki osiedlowy
    dostawca nie jest telekomem publicznym więc większość rygorów
    go nie dotyczy.

    > i musze sie do nich zglosic ?

    IMO trzeba mieć dowód "żądania".
    A mail to raczej dowód taki sobie...