  • Data: 2009-05-19 11:41:24
    Temat: Re: Faktura VAT UE a podatek
    Od: a...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    > Mógłbyś opisać dokładniej "jak płacisz", bo podobnie jak inni
    > mam wrażenie, że coś tłumaczysz nie tak.
    > Rozlicza ten VAT ktoś i tak Ci wytłumaczył czy robisz to sam
    > po omacku?

    Rozmowa dotyczy czysto hipotetycznego przykładu. Chodzi o dodatkowe "koszty"
    które powstają przy zakupach w UE.

    Jeżeli kupuję coś w UE ze stawką 0% to po otrzymaniu FV powstaje obowiązek
    podatkowy za FV wystawioną przez dostawcę UE. Czyli np. za FV na 10000 gbp
    (czyli powiedzmy 50000 zł) muszę od razu odprowadzić 22% podatku czyli 11.000zł.

    Kolega powiedział mi że nie muszę tego płacić "z góry" od razu tylko odprowadzać
    podatek za to co z tej faktury UE sprzedałem w danym miesiącu.

    pzdr.