    From: papuga <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Fa nie na tego klienta w maju a JPK ps
    Date: Thu, 13 Jul 2017 00:33:37 +0200
    <20170710124449.55490e53@xeon> <20170710150133.4d53996d@xeon>
    <5963af2b$0$5162$65785112@news.neostrada.pl>
    <5963b786$0$656$65785112@news.neostrada.pl>
    <1069kzmw7bn1l$.wszx6iazdg27$.dlg@40tude.net>
    <596418d4$0$5156$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170712132504.593cb4c4@xeon>
    <59662bdb$0$15197$65785112@news.neostrada.pl>
    <20170712180115.1e703712@xeon>
    <59666d93$0$5148$65785112@news.neostrada.pl>

    [ciach]

    > TU POWYŻEJ JEST O TYM MOWA.
    > Nie wiem co w tym jest niezrozumiałego...
    >
    > Faktura korygująca (na bieżąco) zostanie uwzględniona w JPK_FA
    >
    > I co w tym jest niezrozumiałego?

    [ciach]

    > Nie.
    > jpk_fa jest do faktur/dokumentów (czyli również korekt faktur) które nie
    > wpływają na kwotę/zmianę kwoty podatku VAT (w skrócie... w dużym
    > uproszczeniu, żeby nie rozwlekać).

    [ciach]

    > Przecież napisali zwyczajnie...

    > BINGO!

    > To co napisał.

    Proponuje nie odpowiadać co akapit. Już jest OK.

    Problem w tym, że nigdy nie było korekt nabywcy, wiesz o czym mówię.
    Wystawiałeś takie?
    Co innego rozumiesz Ty pod pojęciem "nie wpływa", co innego ja rozumiałem.

    Ja patrzyłem przez pryzmat danych klienta (chyba nie dziwne - o nie
    chodzi). Jeżeli miałaby być wykazana korekta, a tym bardziej nota, z
    danymi klienta A (pomyłkowego) i kwotą 0.0 to dla mnie to jest "nie
    wpływa", masło maślane, nic nie wnosi sensownego _do_pliku_ i wartości
    ogólnej VAT.

    Ty widzisz jako zobowiązanie VAT o wartości 0.0 - czyli pustą
    operację, która nic nie wnosi kwotowo, "nie wpływa".

    Natomiast sam sens wykazania takiej korekty w danych jpk_vat
    widziałem jako wymóg ze względu na powiązanie z dokumentem FA VAT oraz
    nowym NIP a kwotę 0.00 jako nieistotną.
    Podobnie (bo nie o vat tu chodzi) jak składa się zerowe deklaracje np.
    paliwowe.
    Gdybym wiedział co ląduje i w jakich przypadkach w tych plikach jpk nie
    byłoby sprawy i wątku.

    W przypadku noty patrzyłem przez domniemany wymóg podania faktycznego
    klienta, tak aby relacje jpk_vat ich i nasz jpk się zgadzały.
    Natomiast wykazywanie danych z pierwotnej FV - czyli omyłkowego klienta
    dawało w rezultacie identyczny plik jpk_vat - czyli (nota) "nie wpływa".

    Dlatego cały czas ta odpowiedź (z linku) była dla mnie niejasna.

    Nie patrzyłem na jpk_fa, skupiałem się doraźnie na jpk_vat.

    A przecież jeszcze:

    a) US mówi: nota + koniecznie wysłać ponownie JPK (coś tam mi się tam o
    uszy jeszcze KIR obił - księgowa dzwoniła? internet? nie dopytywałem).
    Dotarło do nich że zmiana płatnika jest?

    b) Producent programu, pytam o korektę nabywcy, po konsultacjach między
    biurkowych dostałem sugestię "korekty do zera" czy coś w tym stylu.

    Mądry ten, co już wie.

    [BTW] z tymi notami i korektami nabywcy jest jeszcze inny problem:
    "raporty handlowe"
    i to jest spory argument za "druciarstwem" czy jak tam to nazywasz.
    Rzetelne zestawienia szczegółowe robią się dużo bardziej skomplikowane
    (w projektowaniu).

    ps.
    I dla spokoju duszy, wygeneruję sobie te sytuacje i JPK-ki z jakiegoś
    subiekta i pooglądam co wyszło w środku wg. bardziej popularnych
    programów na rynku.

    pps. dziękujemy za medal ;)
    Wymagał pracy, doceniam.

    pozdrawiam i dzięki