    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: FV w cenach brutto vs. w cenach netto
    Date: Thu, 25 Jan 2007 01:14:26 +0100

    On Wed, 24 Jan 2007, Rafal... wrote:

    > Jak w temacie - czyli jakie to dla mnie, jako wystawiającego są różnice? Bo
    > chcąc na część towarów uzyskać cenę równą, bez groszy, to pasowałoby mi
    > wystawić w cenie brutto, ale nabywca na FV ma wtedy cene jednostkową brutto
    > (jak na paragonie) i wartośc netto. Tyle dla niego niedobre, ze nie ma ceny
    > netto towaru...

    A jest zakaz wyliczenia takiej ceny?
    W sumie tak z ciekawości pytam :)

    Jeszcze szczegół: zajrzyj do ustawy o VAT.
    Definicja zależności "bazowych" (konkretnie obrotu) jest ciekawie
    skontruowana, i trzeba oddać sprawiedliwość twórcom - o ile
    większość ustawy mogli napisać bardziej zrozumiale, to użyta
    forma definicji IMO jest "lepsza".
    Rozwikłuje różne komplikacje które wychodzą jeśli np. została
    użyta zła stawka VAT (w tym "zw") i trzeba zrobić korektę.
    A przypadkiem wynika z niej że to nie "netto" jest wartością,
    że tak powiem, kanoniczną!

    > Ale pytanie, czy dla mnie podatkowo jakoś czyms się różni?

    Podatkowo nie, ale przyjdzie na grupę z płaczem że "program mu
    nie chce przyjąć faktury" ;) (byli tacy).
    Można się doliczyć kilku (minimum 4) "sposobów liczenia f-ry"
    - wszystkich zgodnych z przepisami :)

    > bo w podsumowaniu FV w obu przypadkach jest tak samo - razem: wartość netto,
    > vat i wartość brutto.

    Ale zaokrąglenia inaczej działają :)
    Po prawdzie chyba każdy kto księguje np. bilety kolejowe (odliczając VAT)
    już uzupełnił tę wiedzę o groszach, ale... ;)

    pzdr, Gotfryd