  • Data: 2003-10-10 11:05:30
    Temat: Re: F-ra telefoniczna (dłuższy wykład)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 10 Oct 2003, Graszka wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> [...]
    >+ > No dobrze. Wracając do telefonu: faktura za sierpień przychodzi
    >+ > we wrześniu. Odkładam na półkę. Otwieram 25 września, okazuje się...
    >+
    >+ ...No właśnie. A tu okazuje się, że konto firmowe świeci pustkami,

    ...ja już pomijałem przypadek rozliczenia kasowego, ciekaw
    tylko byłem czy przedpiśca każe mi robić korektę za poprzedni
    miesiąc :)
    A w ogóle to właśnie zauważyłem że w zeszłym miesiącu przeoczyłem
    w kosztach VAT oraz jedną f-rę za czasopisma: nie mam zamiaru robić
    korekt dochodowego i VATu, z jednej strony po uważaniu stanowiska
    Maddy "czy jest jakiś przymus uznania za koszt w dniu zakupu" a z
    drugiej - VAT "w miesiącu zakupu lub następnym"...
    Czy ktoś może wskazać zastrzeżenia do ww. ?

    >+ ale dopiero 6 października, dajmy na to. W takim razie ujmujemy tę
    >+ fakturę w październiku, mimo iż jest powiązana z przychodem uzyskanym
    >+ w sierpniu i we wrześniu (rozmowy sierpniowe, abonament wrześniowy)?

    ...IMHO jeśli "kasowo" to jak najbardziej.
    A memoriałowo... IMHO patrz wyżej :)
    VAT "za telefon" oczywiscie tylko w miesiącu którego dotyczy
    termin płatności, po przeoczeniu trzeba korygować :(

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)