eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiEwidencja-jak numerować › Re: Ewidencja-jak numerować
  • Data: 2006-03-02 09:43:22
    Temat: Re: Ewidencja-jak numerować
    Od: "Graszka" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w wiadomości
    news:du1ak6$273$2@atlantis.news.tpi.pl...
    > <g...@w...pl> napisal(a):
    >>> Witam. Właśnie zaczynam trzeci miesiąc działalności i chciałem się
    >>> spytać
    >>> jak numerować strony w ewidencji przychodu i kupna i sprzedaży VAT. Czy
    >>> numerowanie stron należy zaczynać od początku miesiąca od numeru jeden,
    >>> czy przez cały okres działalności lecieć z numerem po kolei, czyli np.
    >>> jak
    >>> ewidencja za grudzień 2006 konczy sie na stronie 44 to pierwsza strona
    >>> za
    >>> styczeń 2007 powinna mieć numer 45?
    >>>
    >>> Proszę o odpowiedż, z pozdrowieniami dominik
    >>
    >> Rozumiem, że pytanie jest w kontekście obowiązku "zbroszurowania i
    >> ponumerowania"?
    >
    > A gdzie jest taki obowiązek w przypadku ewidencji VAT?
    >
    >> Więc moim zdaniem numerujesz całą ewidencję na początku jej
    >> założenia - od strony pierwszej do ostatniej.
    >
    > Podatek VAT jest rozliczany miesięcznie. Ewidencja ma być na każdy
    > miesiąc osobno i ponumerowanie jej od początku roku będzie wyglądało
    > co najmniej dziwnie, kiedy podczas kontroli za miesiąc czerwiec 2004
    > przyniesiesz kartkę z pozycjami od 108 do 139. :) Zapytają "a gdzie
    > reszta" :)
    > --
    Dlaczego mam przynosić oddzielną kartkę? Mam akurat cały rok w jednej
    książce ewidencji, więc chcąc niechcąc muszę ją nosić w "całości" :). Każdy
    dokument jest jednoznacznie przypisany do konkretnego miesiąca i tak
    opisany.
    Graszka.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1