  • Data: 2011-11-18 12:18:34
    Temat: Re: Energia elektryczna jako koszty firmy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 17 Nov 2011, Jan Bartnik wrote:

    > Ale u mnie występują dwie rzeczy: po pierwsze, gdzie bym nie czytał to wydaje
    > się to być nie tylko nieuczciwie wyliczone ale i google przestrzega przed
    > takim zabiegiem. Tzn. którego linku bym nie kliknął to radzą uważać z takim
    > odliczaniem.

    Nie zwalaj na google a wskaż palcem autorów :[

    Z góry uwaga: chodzi o odliczanie wartości:
    - *zmierzonych* (i jestem zdania że sprawny miernik wystarczy)
    - *uzasadnionych*, a nie wygdybanego "bo ja tylko w miejscu
    prowadzenia DG grzejnikiem grzeję" :]
    Wszystkie takie i "inaczej wątpliwe" przypadki odpuść :)

    > Co innego opłaty stałe.

    A te to ewidentnie "proporcjonalnie" i nie widać innej opcji.

    > Druga - metraż pomieszczenia mały (15% powierzchni), a zużycie prądu stanowi
    > ~85% całkowitego zużycia lokalu.

    IMO przedstawiłeś opis który wskazuje na "uzasadnione".
    Oczywiście z tym że ktoś może kwestionować takie wyliczenia trzeba się
    liczyć, ale z tym ZAWSZE trzeba się liczyć.
    Nawet wpisując do WNiP wartość zero za linuksa ;)

    pzdr, Gotfryd