eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiEmigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z rozliczeniem › Re: Emigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z rozliczeniem
    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Emigracja do Holandii w połowie roku - kilka wątpliwości z
    rozliczeniem
    Date: Mon, 15 Mar 2010 15:07:00 -0500

    Piotr C. wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam pewne wątpliwości dotyczące rozliczenia PIT-36.
    > Pracowałem do listopada w PL na Um.o pracę i końcówkę roku na
    > analogiczną umowę w Holandii, gdzie obecnie mieszkam (brak jeszcze
    > rezydencji). Czytałem poradnik MF i kilka innych dokumentów, ale nie
    > wszystko jest jasne.

    jestes rezydentem w Polsce za 2009 i tu sie z calosci rozliczasz.

    > 1. Koszty uzyskania na PIT-11 od pracodawcy mam 1668.72 (jeden
    > pracodawca / poza miejscem zamieszkania). Czy mogę powiększyć do 2502,56
    > - 2 zakłady pracy? (drugi zagranicą)

    nie do 2502.56 bo to jest limit
    masz 11 miesiecy z Polski styczen listopad
    i dwa (jeden) (listopad - grudzien lub sam grudzien), nie napisales
    keidy zaczales z holandii.

    wiec bedziesz mial 11 miesiacy podwyzszony KUP 139 zl z groszami

    plus dwa(jeden) miesiac normalny. Bo w Holandii raczej nie dojeżdżałeś
    do pracy do innej miejscowosci. nieprawdaz?

    > 2. "Zdrowotne" - bezpośrednio obniża podatek. Nie wiem co tu wykazać -
    > czy składka płacona przez pracodawcę w NL liczy się? W tej sytuacji
    > byłaby to relatywnie duża kwota, znacznie większa niż bym płacił w
    > Polsce, przez co miałbym otrzymać ponad 1000zł zwrotu - to raczej
    > absurdalne. Jak to naliczyć?

    co do zdrowotnego to sie nie wypowiadam
    nie jestem na bieząco, zdaje sie, ze go w ogole nie odliczysz.

    > Ogólnie, wypełnienie PIT-i tylko z uwzględnieniem polskiego dochodu i
    > ulgi internetowej mam zwrot podatku ok. 130zł
    > Po dodaniu dochodu i podatków z Holandii, muszę dopłacić ok. 290zł.
    > Dzieje się tak dlatego (jak przypuszczam), że podatek zagraniczny do
    > odliczenia jest ogranicznony proporcjonalnie do podatku polskiego
    > (stosunek dochodów), ale nie odliczam zdrowotnego (-> pt.2).

    roliczenie tylko z dochodow z Polski jest błednę, bo za 2009 rok
    rozliczasz sie z całości swoich dochodow.
    Jak gdzies to sie wyda to masz kontrole z US na 100%.

    Z tym ze szukaj umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania pomiedzy
    polska a holandia i zobacz jak sie to rozlicza, bo calkiem możliwe, ze
    od tego podatku nie zapłacisz w ogole.
    Pamietasz awanutre a anglie tak za dwa lata temu. Wlasnie o to chodizlo.

    > Czy ew. dopłatę podatku mogę wykonać przelewem z obcego konta, lub
    > wpłatą na poczcie? Chciałbym uniknąć chwalenia się swoim numerem konta
    > przed skarbówką, a używane dotąd "martwe" zlikwidowałem...

    z cudzego od razu sprowokuje US do czepiania sie o 2%.
    Juz lepiej na poczcie niech ktokolwiek wplaci wpisuja twoje dane jako
    wpłacającego. Gotowka nie zostawia śladów.