    From: "Kamil Dziwisz" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Egzekucja należności z wynagrodzenia.
    Date: Tue, 1 Apr 2003 01:24:26 +0200
    Sender: k...@o...pl@cpe2-1.dtvk.tpnet.pl

    Użytkownik "Jerzy" <o...@m...com> napisał w wiadomości
    news:b69jff$1b0$1@news.onet.pl...
    > Acha, i jeszcze jednego mi brakuje: co w przypadku, gdy osoba poddana
    > egzekucji mieszka wspolnie z rodzina lub kimkolwiek innym, a komornik
    zjawia
    > sie w drzwiach. Jak ustala sie prawo wlasnosci do rzeczy znajdujacych sie
    > mieszkaniu?

    Egzekucja, jeśli się już zacznie, to do skutku -
    czyli do wyegzekwowania długu wraz z odsetkami, które cały czas przybywają,
    z kosztami sądowymi, adwokackimi itp.
    No i oczywiście z kosztami komorniczymi, które również cały czas rosną.
    Na wszelkie ruchomości w mieszkaniu lepiej mieć rachunki.
    Komornik nie pyta o właściciela, tylko zajmuje.
    To właściciel lodówki, telewizora, czy komputera musi udowodnić,
    że sprzęty należą do niego a nie do dłużnika.
    :-(((
    W praktyce rzadko kiedy zajęciu ulegają zwykłe sprzęty domowe.
    Ale jeśli jest to np. kosztowne kino domowe, lub zestaw komputerowy, to już
    jest to raczej prawdopodobne.
    Kamil