  • Data: 2002-07-23 11:38:53
    Temat: Re: Dzierżawa maszyny w KPiR
    Od: Maddy <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Darek W. napisał:
    > Gorzej, że najwyraźniej dyskutujemy o zupełnie innych sprawach. Ja
    > nie pisałem o _obecnie_obowiązujących_przepisach albo pomysłach ich
    > "ulepszenia"

    Nie prawda. Nawet sie nie zająknąles, ze zdajesz sobie sprawę z
    rzeczywistego stanu prawnego.
    Byłeś zdziwiony że nie widzę zalet metody kasowej. A ja ich nie widze,
    i nie widziałam, w obowiązującym systemie prawnym. I taki był przemiot
    dyskusji.
    A przykład przeze mnie podany dotyczył istniejących przepisów i
    prawdziwego przypadku.
    Cała dyskusja opierała się o problem która metoda JEST korzystniejsza
    a nie BYŁABY korzystniejsza, gdyby było pieknie i wszyscy sie kochali.
    A zaczeło sie od doradzania wlaściwej metody ujmowania kosztów w
    naszej kochanej rzeczywistości rzeczpospolitej.

    Dołączyłes sie do dyskusji nad zastanym stanem prawnym i ze wszystkich
    sił starałes sie sprawiac wrażenie że nie masz bladego pojęcia o
    rzyczywistości w której przyszlo nam prowadzic biznes.
    Przyznam - wyszło ci to naprawdę świetnie. Majstersztyk!

    Przeczytałam dla pewności jeszcze raz caly ten post.
    Bije z niego taka pewnośc, że opisujsz istniejący stan prawny, że aż
    zwala z nóg.

    Dziwne to hipotezy, pisane w trybie oznajmiającym.
    Cytat
    " [...]Jaki podatek dochodowy? Przychód i dochód będą dopiero wtedy,
    gdy otrzymasz zapłatę, a wtedy będą środki na zapłacenie podatku."

    "Pośrednik będzie miał sprzedaż dopiero jak dostanie zapłatę czyli po
    45 dniach. Do tej pory nie ma u niego żadnej sprzedaży, a więc
    przychodu ani dochodu. Jak już dostanie zapłatę to może nawet tego
    samego dnia przelać należności dla podwykonawców i będzie miał tego
    samego dnia zarówno przychód jak i koszty."

    Widzisz tu jakis tryb przyposzczający? Jakis slad hipotezy?
    Ja mówię "Zaplaci wiekszy podatek". Ty mowisz "Ależ skądże".
    Widzisz tam jakieś "gdyby"?

    > To zależy czy mówimy o metodzie kasowej w odniesieniu do pełnych
    > rozliczeń gospodarczych czy o hybrydzie z cyklu "ni pies ni wydra".

    Mówimy, i mówiliśmy, o metodzie kasowej w formie dopuszczonej przez
    polskie prawo podatkowe.
    Może sygnalizuj, kiedy zaczynasz marzyc, unikniesz wielu nieporozumień.

    > [...] I proponuję teraz przeczytać jeszcz raz mój wywód biorąc
    > pod uwagę fakt, że jest on opisem stanu postulowanego, a nie
    > istniejącego.

    Co w żadnym razie z onego wywodu nie wynika. Może pisz do swoich
    postów instrukcje obslugi? Albo może dodawaj przypisy , np. "tutaj
    pomimo trybu oznajmiającego mialem na mysli tryb przypuszczający".
    Umiejętnośc poprawnego formułowania mysli to jeden z warunków komunikacji.
    Chcesz byc dobrze zrozumiany? Nie uwazaj innych za telepatów.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl