    From: "Aneta" <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Dzialalnosc gospodarcza
    Date: Fri, 31 May 2002 11:27:29 +0200

    Użytkownik "ralf78" <r...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:3cf681b4_3@news.vogel.pl...
    > Witam,
    >
    > wlasnie co zostalem absolwentem wyzszej uczelni i zmienilem w ten sposob
    > swoj status na bezrobotny... Chce zalozyc swoja dzialalnosc,ale nie jestem
    > ekspertem w tego typu
    > przedsiewzieciach. Czy, ktorykolwiek z szanownych grupowiczow moglby mi
    > poradzic jak mam sie do tego zabrac, chodzi mi konkretnie o forme
    > opodatkowania,itd. Chcialbym dzialac w branzy informatyczno -
    > telekomunikacyjnej, realizowac wszelkie uslugi z nia zwiazane
    > (sieci,internet, programowanie, dostep). Czy moge wybrac ryczalt dla uslug
> [...]
    Witam. Projekt nowej ustawy o zatrudnieniu absolwentów przewiduje, że ci z
    nich, którzy podejmą działalność gospodarczą mogą być przez rok zwolnieni z
    opłacania składek na ubezp. emerytalne. Cały czas to się jeszcze wałkuje,
    gdyż rząd chce by zwolnienie to dotyczyło tylko tych absolwentów, którzy
    działają w rejonach zagrożonych wysokim bezrobociem strukturalnym, a sejm -
    by wszystkich. Należałoby poczekać co zrobi senat i zarejestrować dg dopiero
    po wejściu w życie ustawy (nie wczesniej, gdyż wtedy straci się możliwość
    skorzystania ze zwolnienia). W międzyczasie możesz dowiedzieć się czy w
    twoim urzędzie pracy nie ma środków przeznaczonych na ułatwianie podjęcia dg
    absolwentom (wiem, że cos takiego istnieje) i być może skorzystać z takiej
    formy pomocy (nie musi koniecznie miec formy materialnej - mogą to być np.
    szkolenia dot. prowadzenia dg). Pozdr. Aneta