  • Data: 2004-11-20 09:36:27
    Temat: Re: Działalność edukacyjna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 19 Nov 2004, Agnieszka wrote:

    >+ Z wykształcenia jestem nauczycielką i logopedą.

    Czy "logopeda" to "lekarz w rozumieniu przepisów" ?
    Nie krzycz, nie wiem... :)
    Jeśli tak - to jest taka forma "dzialalności zawodowej" jak samodzielne
    wykonywanie zawodu" czy podobnie. Nawet osobny rodzaj spółki jest dla
    tej formy przewidziany (oczywiście nikt ci spółki nie każe... :))
    Być może niewłaściwie szukasz "działalności gospodarczej"...

    >+ założyć działalność gospodarczą, ale nie wiem czy mogę to podciągnąć pod
    >+ działalność edukacyjną (gdzie mogę o tym poczytać?) czy muszę założyć gabinet
    >+ logopedyczny

    ...to ja nie wiem...
    [...]
    >+ Problem mam już na etapie wypełnienia wniosku o działalność bo chciałabym tam
    >+ zawrzeć kilka rzeczy które ewentualnie mogłabym w przyszłości robić: przyjęcia
    >+ dla dzieci czy teatrzyki &#8211; czy to wszystko mieści się w działalności
    >+ edukacyjnej?

    Też nie wiem, ale pewnikiem "teatrzyk" pod działalność "taką jak lekarze
    i prawnicy mają" się nie łapie :] a "przyjęcia" to już na pewno "zwykła
    działalność gospodarcza".

    >+ Czy mogę ominąć jakoś problem vatu i nie być jego płatnikiem?

    Szukaj "limit 10 000 euro"

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)