  • Data: 2003-07-23 09:15:07
    Temat: Re: Dwukrotny zwrot podatku (sic!)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 23 Jul 2003, Bohdan wrote:

    >+ wydaje mi się, że może mieć tu zastosowanie art. z kc o bezpodstawnym
    >+ wzbgaceniu (art.405) i na tej podstawie mogą domagać się zwrotu nadpłaty.

    To się zgadza.

    >+ natomiast okres jaki pieniądze przeleżały mogą potraktować jako nieodpłatne
    >+ świadczenie.

    Sprzeciw !
    Przecież to byłaby matoda na ubicie przez bogacza dowolnej osoby:
    przelewa mu milion/dwa/dziesięc na konto i potem chce ustawowych
    odsetek... :]
    Natomiast IMHO *dałoby się* odzyskać te pieniądze które *faktycznie
    zarobił* (np. na ROR), ale "po potrąceniu poniesionych kosztów"
    (czy jak to tam jest w KC) - w praktyce zostałoby około zera :)

    >+ Ja bym zwrócił.

    A to swoją drogą.

    pozdrowienia, Gotfryd