  • Data: 2004-01-12 22:19:02
    Temat: Re: Dwie firmy a próg do VAT
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 12 Jan 2004, EMPI wrote:

    >+ Hej !
    >+
    >+ > Trele morele,
    >+ > leżysz już na pierwszym polu formularza.
    >+ > Skąd wytrzaśniesz nowy NIP dla 'drugiej' firmy?
    >+
    >+ A czemu nowa firma to musi być nowy nip ?

    Wiesz co powiedział Ludwik-któryś-tam (chyba XV), król
    Francji ? No to strawersujemy: "firma to ty". Wg KC:
    "firmą osoby fizycznej jest jej imię i nazwisko".
    Jeszcze masz pytania ? ;)

    >+ Czy nie mogę mieć jednej firmy np. sklep,
    >+ a drugiej np. usługi sprzątania mieszkań ?

    Nie, to będą różne "miejsca prowadzenia" DG, ew. możesz
    uznać je za "filie" :) i pozakładać osobne KPiR, takoż
    ew. wystąpić do US o uznanie "oddziałów" za osobnych
    podatników VAT - ale dopiero jak pod VAT podejdziesz :]

    >+ Skoro ten sam nip nie przeszkadza
    >+ w równoległej pracy na umowę o pracę
    >+ i na DG ?

    Nie przeszkadza. Ale wszystkie umowy o pracę
    "idą do jednego worka" przy rozliczaniu podatku.
    Tak samo z DG, tyle że inaczej jest przy PDoOF :)
    a inaczej przy VAT.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)