  • Data: 2004-01-13 23:09:23
    Temat: Re: Dwie firmy a próg do VAT
    Od: "nocnyMarek" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hej !
    >
    > Poza tym VAT to jest straszny kanał, musiałbym oddać sprawy
    > prowadzenia KPiR do biura rachunkowego, bo nie mam czasu
    > aby się wgłębiać w zawiłości ustawy o VAT...
    :)))
    Też tak kombinowałem, w końcu to ileś paragrafów więcej,
    z których może się US do Ciebie przystawiać :(

    > Chyba trzeba żonkę zagonić do zarejestrowania firmy ;-)
    Byle nie wbrew jej woli :)
    Pamiętaj też, że to będą 2 firmy, więc 2 książki,
    2 ewidencje PP(jeśli korzystasz z prywatnego samochodu)
    (czyli i kilometry trzeba będzie podzielić), 2 numeracje faktur
    (i nie możesz firm pomylić), więc trzeba jakoś logicznie obroty podzielić,
    może jakieś umowy trzeba będzie na nowo podpisać, pieczątki,...
    Pomyśl zawczasu, w którą środki twałe pakować,
    czy programu kupionego na jedną firmę możesz legalnie w drugiej używać
    (nie szkodzi, że ta sama osoba, program i komputer),
    na którą pisać łącze stałe czy neostradę,
    której firmy interesy będziesz załatwiał przez służbowy telefon,
    którą firmę zlikwidujesz, jak znowu obniżą obroty zwolnione z VATu
    (kiedyś było 80tyś zł, a wcześniej chyba 120?), a co będzie jak Ci wzrosną
    obroty, a Euro spadnie do 3,30?

    > Dzięki wszytkim za wypowiedzi !
    A proszę bardzo,
    a na koniec pomyśl raz jeszcze, czy VAT
    naprawdę taki straszny jak Ci się zdaje :)

    Sam 3 lata tak ciągnąłem, aż mi obroty bez VATu obniżyli o połowę,
    wtedy jedna firma wpadła w VAT, drugą trzymałem pod progiem,
    trzeciej już nie miałem siły zakładać, żeby się wszystko nie poplątało.
    A w końcu okazało się, kontrachenci VAT przełknęli,
    obroty przestały mnie ograniczać (do ksiąg handlowych jeszcze ho hooooo!)
    a i VATu do odpisania w kieszeni coś zostawało :)))

    > Marek
    nocnyMarek